Jump to content

Valp samtidig med foreldrepermisjon/spedbarn?


Retsub

Recommended Posts

Måtte nylig avlive forrige hunden min. Planen var egentlig ny valp ganske umiddelbart når forrige døde, men hadde trodd vi skulle ha gamlemor minst 1 år til. Med samboer med termin om 3uker er jeg usikker på om det er noen god ide og at vi heller bør vente noen måneder.

Har ei datter på 3 i tillegg. Jeg har mulighet til å ha endel hjemmekontor, men har også litt reising i jobben.

Noen som har erfaring med valp i tilsvarende situasjon? 

Bor i rekkehus, med en liten hageflekk så ikke hundegård eller noen sånne muligheter.

Link to comment
Share on other sites

Retsub skrev (17 timer siden):

Med samboer med termin om 3uker er jeg usikker på om det er noen god ide og at vi heller bør vente noen måneder.

Jeg synes ikke det virker som noen god idé å få valpen samtidig med eller i de nærmeste månedene etter familieforøkelsen. Men når nye rutiner "har satt seg" og om forholdene da ligger til rette, skulle det ikke være noe i veien for å få valpen før din pappapermisjon starter, for hunden skal vel også ha to "foreldre"? Som innlegget over antyder, hvordan familielivet utvikler seg med to småbarn i stedet for ett, bør jo være en viktig del av beslutningsgrunnlaget om ny valp er et klokt valg....

Edited by Sølvrev
Presisering.
Link to comment
Share on other sites

Høres mest fornuftig ut og er nok det jeg tenkte selv og.
Eneste som er synd er at det er ett par veldig spennende kull ute nå med linjer jeg kjenner godt som er leveringsklare, men det kommer nok flere muligheter. 
Hadde jeg visst at unge nr 2 ble som nr 1 bar og at hunden ble som forrige hadde jeg gjort det uten å tenke meg om, men det vet en ikke før en står i det.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...