Jump to content

Tikka - vådeskudd


Think!

Recommended Posts

Kjedelig situasjon for å si det forsiktig, har ikke Tikka selv men lukter det litt garasje "smed" av dette?

Fjæra er brukket i tre biter og lyddempern er montert feil slik at kula treffer demperen, er jo veldig uheldig at det skjer samtidig.

Kjenner ikke til hvordan demperen er montert så skjønner ikke helt forklaringen.

Screenshot_20220610-111814_Samsung Internet.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

To lærdommer her, som er lært før, og egentlig almenkunnskap.
- våpen skal, og MÅ, ALLTID, peke i sikker retning
- interne sikringer i avtrekk er noe tjafs og ikke til å stole på - men siden man ikke kan stole på noe eller noen - se punktet over.

 

 

K

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Min t3 gikk også av da jeg skulle ta ut ammunisjonen etter jakt. Flippet av sikringen å det smalt. Nå skal det sies at jeg har ettermarkeds fjær i avtrekket å det var justert ned til velidg lett. Men hadde brukt den slik i 2 år og rundt 500 skudd før det skjedde. Drop testet å prøvde alskens testing før jeg begynte å bruke avtrekket nedstilt med lett fjær.

 

Alle jeg har snakked med mener jeg må ha vert borti avtrekket, men det er jeg 100% sikker på at jeg ikke var. Heldigvis peker jeg alltid i sikker retning når jeg skal ta ut ammunisjon, så ingen skade skjedd. Men veldig ubehagelig er det. Stilte opp vekta på avtrekket etter dette å har ikke opplevd det igjen.

 

Moralen i dette er at man burde teste meget godt når man gjør slike operasjoner. Å selv om alt virker ok så forholder vi oss til sikkerhets reglene uansett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...