Jump to content

Søknad pistol 22LR og 9MM


SimenM

Recommended Posts

God kveld.

Jeg har nå hvert aktivt medlem i min pistolklubb i 6 måneder, og tenker derfor og søke om erverstillatelse til våpen.

Tanken er og søke om en pistol i 22LR og en i 9MM.

Er det lurt og sende søknad på begge to samtidig ,eller bør det være hver for seg?

I den sammenhengen lurer jeg også på om dere har noen gode forslag til våpen?

Vet at dette er veldig individuelt, men er interessert i anbefalinger om hva som kan være lurt og se på.

 

Mvh Simen Madsen.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, SimenM said:

God kveld.

Jeg har nå hvert aktivt medlem i min pistolklubb i 6 måneder, og tenker derfor og søke om erverstillatelse til våpen.

Tanken er og søke om en pistol i 22LR og en i 9MM.

Er det lurt og sende søknad på begge to samtidig ,eller bør det være hver for seg?

I den sammenhengen lurer jeg også på om dere har noen gode forslag til våpen?

Vet at dette er veldig individuelt, men er interessert i anbefalinger om hva som kan være lurt og se på.

 

Mvh Simen Madsen.

Send begge to inn samtidig, gjerne flere også. Du betaler et gebyr for hver gang du sender inn. Så hvis du sender dem inn hver for seg så må du betale to gebyrer.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Definitivt, send flere søknader samtidig. Får du godkjent en så får du godkjent flere
Anbefaler å kjøpe en 22 med anatomisk skjefte (matchpistol9, Walther, Hammerli, Benelli etc ) gjerne brukt. De treffer du best med og greit å konkurrere i 22kal, lav terskel og billig ammo.

Mye bra (brukt også) å velge i 9 mm. Om du ønsker en konkurransedyktig pistol i miltær felt blir utvalget smalere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville også sendt inn en søknad på .32 s&w long vekselsett. På for eksempel Pardini sine matchpistoler så er det bare å skru ut en skrue og sette på nytt løp og sleide så har du en grovpistol med samme avtrekk og grep. Grovpistol er nok en av de kjekkeste øvelsene for min del iallefall. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har tenkt og søke 22lr i finfelt og 9mm i militærfelt. Hvilken krav gjelder til disse grenene? Er det kun grovfelt som det er krav til ergonomisk grep?

Har lest side opp og side ned, men kan ikke si å ha blitt noe klokere av det.🤔

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, nhd said:

Ingen øvelser har krav til anatomisk grep. Men noen øvelser har forbud mot anatomisk grep - en av dem er militærfelt.

Det er sant at det ikke er noen formelle krav om anatomisk grep i fin og grovfelt, men hvis du har lyst å hevde deg litt så er det nesten nødvendig siden det er så mye enhåndsskyting.

Edited by MelvinP
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...