Jump to content

Gps til hund og jakt


Resuam

Recommended Posts

Jeg har en sort elghund som skal være med på jakt fremover. Både elgjakt i skogen og reinsjakt på fjellet. På fjellet er det ikke mobildekning så mobilbaserte varianter utgår. På elglaget bruker vi WeHunt. Nå skal jeg kjøpe hundepeiler og har noen spørsmål.

 

For det første:

Hvilken mener dere som har erfaring passer best for det jeg har beskrevet?


Videre:

Hvis jeg kjøper garmin alpha 100 eller 200 med t5 ser jeg at de har forskjellige priser. Selv i samme butikk. Hva er det som ikke følger med på de rimeligste variantene?

 

Hva mer må jeg kjøpe hvis jeg f.eks går for denne (Det er selvfølgelig ikke viktig hvilken butikk, bare jeg får det jeg trenger): 

 

https://www.milrab.no/garmin-alpha-200-t5-gps/cat-p/c/p1500208709?gclid=EAIaIQobChMI292TyciL9gIVR5BoCR1c9Qu0EAQYASABEgLPI_D_BwE

 

Er det noen forskjell på alpha-serien mot andre gps-enheter som brukes på jakt?

 

Vil jeg kunne bruke denne med WeHunt slik at jeg bare bruker garmin mens de andre bruker telefon?

må de andre oppgradere til premium for å se meg da?

 

Mange spørsmål😊 Håper noen med mer kunnskap enn meg tar seg tid til å hjelpe😊

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Resuam said:

Er det noen forskjell på alpha-serien mot andre gps-enheter som brukes på jakt?

Fordelen med alpha er at mange andre også bruker det. Om du skal ha samjakt med andre.

Bruker selv peiler på elghunden min (NEG som er løshund), når vi går bandhund drev. Da kan flere på laget følge med.

Link to comment
Share on other sites

Kan vise Garmin posisjonen på Wehunt, også uten å bruke Garmin klokke. Mange mobiler har allerede Ant+ og kan kobles rett på Alpha enheten. Sjekk hvilke telefoner her: https://www.thisisant.com/directory/filter/2316/~/~/~/

Bruker selv Garmin Vivoactive 3 for å koble Alpha100 til Wehunt (Huawei P30pro støtter ikke Ant+). Men det krever Wehunt abonnement for andre på jaktlaget å se den delte hunden. Men for å få en viss funksjonalitet vil jeg tro de fleste i jaktlaget til @Resuam abonnerer på Wehunt allerede. Garmin har også nettopp kjøpt opp Easyhunt så blir spennede å se om Garmin kommer til å videreføre Wehunt/Garmin linken også i fremtiden. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...