Jump to content

22lr prs match


MatsPelle

Recommended Posts

Veit ikke helt om dette blir rett side å poste på, men føler ikke jeg kan legget det under de ulike skytegrenene heller.

Alle eier jo en 22lr så da har vi funnet ut at vi på ren morro skal samle  noen skyttere og ha en liten "match" i prs stil. Vi ser da for oss mål på ulike avstander, med nedtelling, ukjent avstand, tidspress, magasinbytte, bratte vinkler,. 

 

Det jeg nå lurer litt på er hvor store blinker jeg bør skjære ut og hvor lang avstand burde vi faktisk legge opp til?. Vi snakker tross alt 22lr.

Jeg tenker foreløpig at vi holder oss mellom 0-100m. Blinkene på 15 meteren er 3cm dia, 30m så er de 4cm dia, 50 så er de 6cm dia, 70 7cm dia og 100 så er de 10cm dia. Hva tenker dere? Ville dere hatt andre størrelser og lengre avstander?

Edited by MatsPelle
Link to comment
Share on other sites

Kan dere ikke bare kjøpe noen ferdig sett med metallsiluetter for 22lr rifle? De kan settes ut i forskjellige moroprogrammer samtidig som de kan brukes til std metallsiluettprogram.

https://www.ebay.com/itm/250974148125

 

Ellers er skiskytterselvanvisere morsommere å skyte på og ikke minst lette å resette. Liggendeskiva på 100m er en grei utfordring. Det samme er stående skiva stående på 100m.

 

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Torf skrev (12 minutter siden):

Kan dere ikke bare kjøpe noen ferdig sett

Dette har jeg ikke tenkt på og takker for tipset. Mye ferdiggreier til 22lr og det er vel kanskje også billigere enn å lage.

Torf skrev (23 minutter siden):

Liggendeskiva på 100m er en grei utfordring.

Blir ikke for stor på 100m?

Link to comment
Share on other sites

Det bør vel tilpasses de som skal skyte. Kjedelig å få null treff, og litt rart om alle får ned alt? Jeg ville prøvd litt før jeg bestemte meg - man har lett for å overvurdere ferdigheter, og undervurdere vanskelighetsgrad.

 

Om skivestørrelser som fins, så er DFS sin 10er 2mm på 15m, 60mm på 100m. Skiskytternes liggendefigur 45mm, og ståendefiguren er 110mm. Dette er på 50m.

DFS sine 100m feltfigurer er ulike, men generelt 10-11 til 14-17cm store.  Alt dette er ting som gode skyttere "oftest", "stort sett", treffer, men de fleste klarer å bomme her og der likevel...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...