Jump to content

JAKTTUR AFRIKA 09


blaser338

Recommended Posts

hei

nå har det seg sånn at jeg skal på min andre afrika reise nå til påska 09 og gleder meg vilt mye :D:D

Og med andre ord så har jeg fått afrika sjuka og får ikke nok av afrika. Er det noen andre som skal reise nå

på nyåret?? kan dere fortelle litt?? hvor/ våpen/ kaliber, kuler og krutt?? alt er morro med afrika :D

Link to comment
Share on other sites

Er det noen andre som skal reise nå på nyåret?? kan dere fortelle litt?? hvor/ våpen/ kaliber, kuler og krutt?? alt er morro med afrika :D

 

 

Hei på deg blaser338.

Det blir nok Afrika igjen ja. Reiser ned i slutten av mars og blir der noen uker.

 

Våpen, kaliber, kuler og krutt... Hehe..

 

Legger heller inn et bilde av "batteriet" som skal være med.

 

IMG_4290.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal reise til namibia med daggaboy safaris, det var litt av en utstyrsgarderobe du skulle ha med deg XO!!

Er det sør afrika? bøffel eller antiloper eller begge deler :D

jeg skal vel ha med meg en sako 375 H&H og en 6,5x55. 6,5 skal være med fordi det må testes om 6,5 er

brukbart i afrika.. hvis ikke så dekker sakoen det meste :D

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: reiser ned til Mosambiqe i mars for Bøffel,Sable,Roan og tuskless elefant :mrgreen: 3 uker med hardt arbeide skal sette opp ei splitter ny telt jaktcamp på ett 800000 hektarområde :shock: regner med at dette blir vist på nrk til høsten-vinteren :mrgreen: gleder meg som ei lita guttunge tross mange turer før! og våpna blir min 375 med 300 grain kuler og min 500 Asquare med 600 grain kuler :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

Jeg reiser til East Cape i Sør Afrika den 22 april, gleder meg masse! Skal jakte 1:1 i 7 dager, og reiser via XXL Adventure. Har nettopp handlet inn børsekuffert på tilbud hos Landrø,( Pelicase ), så da skal i allefall børsa komme trygt fram! ( Så lenge ikke kufferten blir borte eller forsinket da....) :?

 

Har tenkt til å jakte Kudu, impala, bushbuck, zebra og vortesvin. Om jeg rekker å få disse vil jeg jakte på et par hundyr som er inkludert i reisen, impala og blesbuck tror jeg det var.

 

Tenker å jakte med en rifle i 375H&H bygd på en Brno 602lås, børsa er bygd av Vikens børsemakerverksted i Begnadalen, Valdres. Lader ammunisjon selv og bruker Norma hylser med 150 krutt og Woodleigh sin 270 grs rundnese.

 

Vurderer å ta med en Ruger super blackhawk med 5" løp i kaliber 44 mag. Det er montert på en Leupold 2x kikkert. Jeg er ikke 100% sikker på om jeg skal ta den med enda, men leker som sagt med tanken.

 

God tur til alle andre! :D

Link to comment
Share on other sites

Nei, ikke Boet Nel, vi har kontakt med en annen outfitter lengre nord husker ikke navnet i farten, da jeg har papirene liggende hjemme, dette kan jeg svare på i morgen kveld.

Vi skal jakte i 7 dager, og ha en dag på fotosafari i Etosha Nationalpark.

Outfitteren kan tilby trofejakt på de fleste arter bla. Angolan Blackfaced impala, Damara dik dik osv.

Fuglejakt, fotosafari og verdens beste haifiske.

Link to comment
Share on other sites

Jeg reiser til East Cape i Sør Afrika den 22 april, gleder meg masse! Skal jakte 1:1 i 7 dager, og reiser via XXL Adventure. Har nettopp handlet inn børsekuffert på tilbud hos Landrø,( Pelicase ), så da skal i allefall børsa komme trygt fram! ( Så lenge ikke kufferten blir borte eller forsinket da....) :?

 

Har tenkt til å jakte Kudu, impala, bushbuck, zebra og vortesvin. Om jeg rekker å få disse vil jeg jakte på et par hundyr som er inkludert i reisen, impala og blesbuck tror jeg det var.

 

Tenker å jakte med en rifle i 375H&H bygd på en Brno 602lås, børsa er bygd av Vikens børsemakerverksted i Begnadalen, Valdres. Lader ammunisjon selv og bruker Norma hylser med 150 krutt og Woodleigh sin 270 grs rundnese.

 

Vurderer å ta med en Ruger super blackhawk med 5" løp i kaliber 44 mag. Det er montert på en Leupold 2x kikkert. Jeg er ikke 100% sikker på om jeg skal ta den med enda, men leker som sagt med tanken.

 

God tur til alle andre! :D

 

Da skal du vel til James eller XXL, sin camp i Fish river da tenker jeg.

Børsa fungerer mer enn nok, men jeg vile tatt med revolveren (Innmari moro), kan jeg fortelle mye om.....

Bare pass på å ha kikkerten montert på, eller lett tilgjengelig med montasje og alt. SAPS er ganske strikte på "korte" revolvere. God tur

Link to comment
Share on other sites

Synes at SAPS var mye verre for 10 år siden enn nå :) .

 

Du får hilse James.

 

Mye er sikkert forandret siden jeg var der.

 

Vi hadde det kjekt - og kost - selv om det ikke var strøm til div. media som vi hadde med, men dette er jo en "mannsalder" siden :) - så ......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...