Jump to content

Brotsjer i spesielle kalibre


omega

Recommended Posts

Hvor er det man kjøper kammerbrotsjer på nettet? Jeg tenker i særdeleshet på brotsjer for de noe mer spesielle kalibrene.

 

(Foreløpig bare av akademisk interesse, men hvem vet - kanskje man skulle søkt om noe sært (f.eks. .17-.50 BMG AI ;)) og fått en børsemaker til å lage noe tøft etterpå ...)

Link to comment
Share on other sites

Pacific Tool And Gauge lager det du trenger. Er designet bare sånn halvfornuftig, har de nok allerede laget en eller noe i nærheten av det du tenker på. http://www.pacifictoolandgauge.com

 

Eksempelet du ga er et såkalt Non-Lethal Weapon. Jeg tror det ville vært forholdsvis trygt å stå 5 meter foran munningen på et våpen i det kaliberet der. Men det hadde kanskje vært artig å utvikle subsoniske ladninger for den ;-)

Link to comment
Share on other sites

Dave Manson, http://www.mansonreamers.com, kan også levere nær sagt hva som helst etter kundens spesifikasjoner. Jeg har hittil bare hørt positive ting om produktene hans, og jeg innbiller meg at han ligger noe lavere i pris enn de store produsentene (Clymer, JGS og PTG).

 

Jeg har en temmelig sær brotsj i bestilling hos Manson, den kommer vel over dammen i slutten av måneden tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Jeg har en temmelig sær brotsj i bestilling hos Manson, den kommer vel over dammen i slutten av måneden tenker jeg.

Kunne du tenke deg å dele med oss hva det er for en variant da? Går ut i fra at det er noe som måles i millimeter.. :wink:

 

Hehe. Den kan vel måles i millimeter også, men det står da .577/.500 No.2 Express på den. Den skal brukes i forbindelse med restaurering av en gammel enkeltskuddsrifle.

 

Prisen var så vidt jeg husker $195. Brotsjen er imponerede diger, jeg tror prisen er litt lavere for mindre kalibre, og selvfølgelig enda lavere for standardkalibre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...