Jump to content

Metallspon i nyinnkjøpt Zeiss kikkertsikte


sn187

Recommended Posts

I dag ble jeg den lykkelige eier av en ny riflepakke kjøpt i butikk i Oslo. Det viser seg at butikken har montert et demo kikkertsikte på rifa, og ikke helt ny som jeg betalte for. I tillegg til at den er brukt, ser jeg at det er metallspon eller lignende inne i røret på kikkertsiktet. Det ser ut som det er en bit på ca 2x1 mm. Jeg tenker at dette absolutt ikke er bra. Er det en produksjonsfeil, eller et tegn på at dette er en demokikkert som er skrudd herja mye med? Er dette noe jeg bør bekymret meg for, og kreve bytte til en 100% ny kikkert? Jeg håpet egentlig å skyte inn rifla i morgen, men lurer på om jeg heller bør stikke tilbake til butikken framfor å dra på skytebanen...

 

Jeg har prøvd å ta bilde av rusket inne i kikkerten, men det er litt vanskelig å få fokus inne i røret. Se nedenfor

 

.IMG20211029195816.jpg.016c9ed87201a49cced6358b7ffc6e68.jpg

 

 

 

Edited by sn187
Presiserte at det er et kikkertsikte, ikke kikkert
Link to comment
Share on other sites

  • sn187 changed the title to Metallspon i nyinnkjøpt Zeiss kikkertsikte
8 minutes ago, sn187 said:

den lykkelige eier av en ny riflepakke

Helt lykkelig kan du vel ikke være ? Dersom du har betalt for en splitter ny kikkert, men får en demo med merker, og spon innvendig, hadde jeg droppet innskyting i morgen, og heller tatt strake vei til butikk. Krev ny, samt avslag for kjøring, tort og svie etc. 

Ikke for sent å heve kjøp heller... 

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Ja, da tror jeg nesten at jeg tar turen tilbake i morgen. Å heve kjøp blir vel rabalder siden de allerede har fylt inn serienummer etc på våpensøknaden. Det skal ikke forundre meg om rifla og demperen også er en "demopakke" som stod i butikken.

 

Men er det noen som vet om metallsponet har noen praktisk betydning? Det er jo mulig de tilbyr seg å slå av prisen litt, men det er jeg ikke interessert i hvis dette kan skape problemer senere.

Link to comment
Share on other sites

Er dette ditt første kjøp av våpen ? 

Fulgte det med originalemballasje ? 

Ble det opplyst at noe i pakken ikke var nytt ? 

 

Det sponet skal ikke være der, og vil sikkert irritere deg senere, dersom du ikke får en kraftig redusert pris. 

Er du forespeilet nytt, skal det være nytt, ferdig ! 

Ikke la deg lure dersom du er fersk kjøper. Drit i evt. rabalder. Det får butikken ordne opp i. Du kan sikkert få bedre handel på nett, via seriøse forhandlere :winke1:

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Ruger #1 said:

Er dette ditt første kjøp av våpen ? 

Fulgte det med originalemballasje ? 

Ble det opplyst at noe i pakken ikke var nytt ? 

 

Ja, dette er mitt første kjøp av våpen. Helt fersk jeger-to-be! Jeg fikk overlevert riflepakken uten originalemballasje (de hadde jo montert den i følge de). Jeg bad om å få utlevert dette, så de gikk bak på bakrommet og hentet fram. Når jeg kom hjem ser jeg at serienummeret på Zeiss-esken jeg fikk utlevert ikke stemmer med serienummeret på kikkertsiktet. Jeg stikker innom de i morgen!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...