Jump to content

M16 spørsmål...


ize79

Recommended Posts

Har alltid vært litt svak for denne amerikanske god-saken...

Hører jo forsåvidt at dette er en dårlig rifle av mange grunner, men børsa oser jo formelig av testosteron, noe vi menn å gutter gjerne er satt sammen av :)

 

Siden jeg fremdeles syntes denne børsa er ca rett i overkant av harry å komme på jakt med, kanskje (med håp om ikke å fornærme noen ;) er spørsmålet som følger:

 

Finnes det replikaer eller liknende helst i kal 22 (noe jeg mener jeg har sett) som jeg kan ha som ett type "veranda" gevær?!?!?! Har altids syns det har vært greit å ha en 22 liggende siden jeg bor landlig til, å at det dermed dukker opp noen "fristelser" i ny å ne...

 

Oppsumeringen min er: Noen ting ER bare tøffere, selv om de kanskje fungerer dårligere :)

Link to comment
Share on other sites

Du tenker på Armi Jäger M16 kopi i kaliber .22LR

Mitt råd og hør etter nå: Styr unna den dritten

Du skaffer deg et problem, har hatt en selv, kompis hadde maken. Mengde forkiling, støpegod i "kassa" som det blir slitespor i, og her setter møkka seg fast. Full våpenpuss OFTE.....

Presisjon så vi heller ingen ting til....

 

Kort og godt, styr unna dritten!!!

Link to comment
Share on other sites

Nå har AR15 platformen blitt en del bedre siden starten da, og er i dag en blitt en svært så god og stabil infanteribørse.

 

Armi Jaegers kopier derimot er noe drit. Armscor lager normalt helt OK greier, ikke topp men heller ikke alt for ille, men det er pt ingen som importerer de nevnte modellene.

 

Nordic Components kitet til 10/22 er vegen å gå med mindre du har tenk å bli praktiskskytter først (eller nrof medlem) så du kan kjøpe deg en ordentlig ar med en egen 22lr topp.

 

Børsene er gode å skyte med, og går forbausende bra:-)

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...