Jump to content

Gummistøvler: Muckboot Derwent II vs Viking Falk Neo?


Hjortesson

Recommended Posts

Har ikke prøvd Viking-støvlene, men har slitt ut 2-3 par med Muckboot. Jeg har bedre erfaring med Avignon sine neoprenstøvler, hvis du finner en tilsvarende modell av disse ville jeg ha sett ekstra på dem. Husker ikke hvilke modellbetegnelser de har, er et par år siden jeg var borti dem. Men de var i allefall mer slitesterke enn Muckboot og såvidt jeg kan huske hyggelige i pris også. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har ikke prøvd noen av modellene, men har slitt ut et par muckboot muckmaster og har nå kjøpt muckboot artic grip. 
Er veldig fornøyd med disse og har nesten kun brukt disse på hjortejakt de siste årene. Mest posteringsjakt, men også smygjakt i småkupert terreng. Er varme og gode å gå i til å være støvler. Til bratt terreng og mye gåing er fjellstøvler bedre, men veldig enkelt å trekke de på for en liten tur. 
Muckmaster varte vel ca 3-4 år før sålene begynte å løsne. Limte de et par ganger før jeg kjøpte nye. 
Ikke kjøp billige neoprenstøvler av merke Mckenzie eller noe sånt fra XXL ihvertfall, de var rævva…

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...