Jump to content

Imøtekommende skytebane for på hamar fro unge folk?


700R

Recommended Posts

Hei.

Akkurat startet skolegang på Hamar og i den forbindelse er jeg nysgjerrig på hvilke skytebaner dere anbefaler å bruke her i nærområdet.

Lest att mange skytebaner opererer med regler for "ferske skyttere" og att man i den forbindelse må melde seg på kurs osv før man har lov til å låne våpen og skyte der osv. 

 

Link to comment
Share on other sites

Det er heller ingen ulempe å starte med luftpistol og trene seg opp til 540 nivå..

Da kan man starte med en gang og garantert skyte fletta av de andre på sikkerhetskurset og 95% av de andre i klubben 8)

"540" krever "litt trening, talent og innsats"..

Edited by Torf
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Torf said:

Det er heller ingen ulempe å starte med luftpistol og trene seg opp til 540 nivå..

Da kan man starte med en gang og garantert skyte fletta av de andre på sikkerhetskurset og 95% av de andre i klubben 8)

"540" krever "litt trening, talent og innsats"..

Helt enig luftpistol er en av de beste måtene å trene til 25m, det er også en kjekk øvelse for seg selv.

Link to comment
Share on other sites

I vår sendte jeg mail til både Brumunddal Pistolklubb og Hamar Sportsskyttere. Jeg ville begynne å skyte, samt få tatt sikkerhetskurs. I Brumunddal var det kun åpent for medlemmer med egne våpen til egentrening. Hamar har jeg ikke fått noe svar av, hverken på mail eller på Facebook. Det endte med at jeg tok turen over til skyggesida av Mjøsa, og skyter fortsatt aktivt på Gjøvik. Supre folk, inkluderende miljø,  hyppige sikkerhetskurs, og våpen får du låne. Det er Klubbskyting på mandager, og du er hjertelig velkommen. Kan til og med få skyss fra Brumunddal!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...