Jump to content

Søknad til Open class.


Nomad88

Recommended Posts

Hei godfolk. 

Beklager nok en dum tråd om søknadspørsmål. 

Men det er har seg slik at jeg blir fortalt så mange forskjellige ting at jeg blir ikke helt klok på hva å tru på. 

 

Jeg skal holde dette kort og konsist, Har vært medlem i P klubb i ca 5+ år, har idag kort på en 9mm Grov Mil felt. ( Ønsker beholde så org som mulig ) 

Men etter endel år med denne så har jeg lyst på en Glock 17 G5 (Evt G19X) som jeg kan bygge litt på med forskjellig rødpunkt , lykt, lakke osv. 

 

Kan jeg handle denne gjennom Søknad til Open ?

Eller er eneste måten Spesialpistol  ( evt 19x ) ved nok stevneoppmøter ? 

 

Tusen takk for alle svar. 

 

 

maxresdefault.jpg

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Nomad88 said:

Hei godfolk. 

Beklager nok en dum tråd om søknadspørsmål. 

Men det er har seg slik at jeg blir fortalt så mange forskjellige ting at jeg blir ikke helt klok på hva å tru på. 

 

Jeg skal holde dette kort og konsist, Har vært medlem i P klubb i ca 5+ år, har idag kort på en 9mm Grov Mil felt. ( Ønsker beholde så org som mulig ) 

Men etter endel år med denne så har jeg lyst på en Glock 17 G5 (Evt G19X) som jeg kan bygge litt på med forskjellig rødpunkt , lykt, lakke osv. 

 

Kan jeg handle denne gjennom Søknad til Open ?

Eller er eneste måten Spesialpistol  ( evt 19x ) ved nok stevneoppmøter ? 

 

Tusen takk for alle svar. 

 

 

maxresdefault.jpg

NSF har ikke noe "open" klasse, det er en av dssn's øvelser så med mindre du er medlem i en annen klubb som skyter dynamisk så får du ikke innvilget noe våpen til open du kan eventuelt søke på en til 9mm til hurtig militær.

 

Hva skal du med lykt og laser egentlig?

Edited by MelvinP
Link to comment
Share on other sites

Venter på oppstart til Dynamisk kurs nå rett rundt hjørnet. 

Men du mener at Hurtig mil. selv uten spesielt mange stevner bør gå greit ? 

 

Nei altså har bare lyst å ha ei jeg kan bygge på med litt forskjellig utstyr som rødpunkt og laser for morro skyld. 

Noe jeg kan kose meg på banen uten å være så konkurranse innstillt, som jeg med den andre jeg har og som jeg ønsker skal være stock. 

 

Men takk for svar :) 

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke søke på erverv av våpen til Open før du har blitt medlem i DSSN, og du blir medlem i det du tar kurset, så du må nok vente til etter det.

Du kan fint kjøpe Glock 19 til spesial pistol (Ikke 19X, den passer ikke innen målene som er begrensningen, grepet er for langt)

Du skriver "har idag kort på en 9mm Grov Mil felt"
Grov og Mil er to forskjellige grener. Om du har en pistol til grov, eller til Mil, så kan du fortsatt kjøpe en pistol den andre grenen. Du har og mange bane-grener, som for eksempel hurtig, som du kan kjøpe pistol til.

 


Som en person som skyter Glock i Open Division i Dynamisk, anbefaler jeg virkelig å se på det å kjøpe noe annet, en 2011 variant eller CZ Czechmate om du har planer om ta Open seriøst.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Carl Volt said:

Du kan ikke søke på erverv av våpen til Open før du har blitt medlem i DSSN, og du blir medlem i det du tar kurset, så du må nok vente til etter det.

Du kan fint kjøpe Glock 19 til spesial pistol (Ikke 19X, den passer ikke innen målene som er begrensningen, grepet er for langt)

Du skriver "har idag kort på en 9mm Grov Mil felt"
Grov og Mil er to forskjellige grener. Om du har en pistol til grov, eller til Mil, så kan du fortsatt kjøpe en pistol den andre grenen. Du har og mange bane-grener, som for eksempel hurtig, som du kan kjøpe pistol til.

 


Som en person som skyter Glock i Open Division i Dynamisk, anbefaler jeg virkelig å se på det å kjøpe noe annet, en 2011 variant eller CZ Czechmate om du har planer om ta Open seriøst.

 

 

Takk for svar , jeg har pr idag en 'Grov' kaliber godkjent til Mil felt. Den kommer jeg til å bruke til dynamisk. 

Men såklart jeg kan også vente til jeg blir medlem i dynamisk så jeg kan søke Open, men ønsker helst å søke til ny gren gjennom den nåværende klubben.

Og da er spørsmålet mitt, bortsett fra Spesial, Hva er det enkleste grenen å søke til en 9 Glock 17 ? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...