Jump to content

Formstøpte ørepropper


Henning938282

Recommended Posts

Eg har gått over til å bruke dobbelt høyrselvern på skytebanen. Hadde eit par opplevingar der eg sat i benken og når eg kraup skikkeleg ned på børsa løfta øyreklokka seg, og eg fekk meg eit par "smellar" av nabokaren. Har gått greit med berre klokker når alle skyt med lyddempar, men så kjem det ein tulling med ei Marlin Guide Gun i 45/70 og ei kortløpa Winchester M70 i 450 Marlin... :-) 

 

Eg har fått meg time hjå nokon i Bergen som tar avstøypingar. Bergen Audio. Ikkje vore der endå så kan ikkje seie noko om korleis dei er.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Henning938282 said:

Noen tips til hvem jeg bør kjøpe formstøpte ørepropper av? Er til baneskyting.

 

man trenger vel ikke hørselvern itillegg når man bruker formstøpte?

Jeg kjøpte fra Starkey som har en avtale med hantek, de har jeg hatt veldig god erfaring med i snart halvannet år. Hvis jeg skyter med pistol eller rifle utendørs og innendørs bruker jeg alltid dobbelt hørselvern, men hvis jeg skyter lerduer går det fint med kun propper.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Litt sent ute, men svare læll. Jeg har propper fra Namsos Audiosenter og er veldig fornøyd med disse. Namsos Audiosenter har over flere år hatt proppeanbud på formstøpte propper for høreapparater (Nå har Hørselslabben på Stjørdal anbudet) og har dermed fått nok av mengdetrening på proppestøping vil jeg tro. Når en får tatt avstøpning av øregangen hos audiograf kan en alltids spørre om hvem som har proppeanbudet og hvilke leverandører de har gode erfaringer med. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...