Jump to content

Tips til ny rifle


Demperproblem

Recommended Posts

Hei! Det er på tide å skaffe seg ny rifle. Jeg har idag en weatherby Vanguard S2 kaliber 308. Har nå lyst til å oppgradere til en bedre. Har ikke økonomi til de dyreste på markedet. Type blader R8 eller sauer 404 ol. Ønsker ei god rifle i midtsjiktet. Ønsker helst 3 punkt sikring, 60 grader hevearmsløft og direkte jaktavtrekk. Mulighet for kkc/grs er et pluss. Noen som har en rifle i denne kategorien som de er fornøyd med? Eller tips til hva jeg burde kikke på? Vurderer også å bytte til kaliber 8x57. Noen som har erfaring hvordan rekylen er sammenlignet med 308?

Link to comment
Share on other sites

skal du oppgradere fra en Vanguard S2 så snakker vi 20000+ for noe som kan kalles merkbart bedre, med visse untak som schultz larsen. vist du vil ha 60 grader løft så har du jo altids ruger american. en god zeiss, ruger american og en god stokk så har du et supert våpen.

 

jeg ville nok beholdt rifla og kjøpt en ny stokk vist jeg var deg. evt trålet bruktmarkedet etter en sako eller weatherby mark v

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Jeffery said:

Hvordan definerer du "bedre"?

Ser at dette er en upresis formulering. Jeg ønsker avtrekk uten betydelig dødgang før og etter. 60 graders boltløft, 3 punkt sikring (dette har forsåvidt Vanguarden) og uttagbart magasin som standard. Dette er nødvendigvis ikke bedre for alle. Men bedre for meg 😀

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, madlychip said:

skal du oppgradere fra en Vanguard S2 så snakker vi 20000+ for noe som kan kalles merkbart bedre, med visse untak som schultz larsen. vist du vil ha 60 grader løft så har du jo altids ruger american. en god zeiss, ruger american og en god stokk så har du et supert våpen.

 

jeg ville nok beholdt rifla og kjøpt en ny stokk vist jeg var deg. evt trålet bruktmarkedet etter en sako eller weatherby mark v

Har vurdert å oppgradere Vanguarden. Men kommer vel opp til ca kr 15 000,- med de oppgraderingene jeg ville gjort. Tenker heller å selge Vanguarden og heller legge pengene i ny rifle. Moro med noe nytt også.

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Demperproblem said:

Ser at dette er en upresis formulering....

Var vel heller et upresist spørsmål fra meg. Jeg ser jo at du lister opp noen av kriteriene, som du vektlegger, i åpningsinnlegget. Og sånn sett, så blir jo mitt spørsmål litt meningsløst.

 

Var nok helst min indre GGG som kom til overflaten, Da jeg ofte synes folk etterspør noe "bedre", uten at det de har, har noen klare feil, eller mangler, og der bedre ofte bare er dyrere. Det gjelder jo faktisk ikke i dette tilfellet😬

Edited by Jeffery
Særskrivingsfeil rettet...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...