Jump to content

Søknader i disse coronatider tar jo ikke uker, men mange måneder. Kan man få utlever våpen før søknad er godkjent?


Biltema

Recommended Posts

Har alltid hatt søknad klar først, så dette er nytt for meg og da får man spørre.

Skulle til å handle enda en 200 str, men jeg har nå ikke søknad liggende klar og her i området har venter bekjente på søknadene sine enda 3,5 månder etter innsendelse. Kort og greit lurer jeg på om det er mulig å få kjøpt våpen - og få de utlevert av forhandler før man har godkjent søknad? Mulig jeg nå spør litt rart, men det må da finnes løsninger for de jegerne som eksempelvis må ha ett nytt våpen 2 uker før jakta?. ala utlånserklæring?

 

Link to comment
Share on other sites

Hva menes egentlig med "tilsvarende våpen" i teksten her?

"Pistol, revolver og halvautomatisk rifle eller hagle kan for et tidsrom av inntil fire uker lånes ut eller overlates til andre som har gyldig våpenkort for tilsvarende våpen."

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk mye enklere.

Har du våpenkort på håndvåpen kan du låne håndvåpen.

Har du våpenkort på jaktvåpen kan du låne jaktvåpen.

Har du våpenkort på konkurransevåpen F.eks AR15 kan du låne tilsvarende hagle/rifle til konkurranse.

Edited by Anonymrifle
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...