Jump to content

Kongepokalen 2009 tildeles NM-jaktfelt


Rune Viken

Recommended Posts

Hadde de nå bare delt opp finaleskytinga i jeger og sporter, og delt ut pokalen i jegerklassen hadde det jo vært greit. Forbanna lite retferdig at gutta med 4,5kg utstyr og t-skjorte skal stå og skyte finale mot sauer, 24x og skinnklær-gjengen. Det værste er at han med 202'n og t-skjorta får f*en meg ikke lov til å skru opp forstørrelsen i finalen hvor han skyter mot sportergutta en gang!

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

*jakt*felt? right? Ikke 15 kg børse og lærdress fra lukka avdeling-felt!

 

Hver sin lyst og alt det der, jeg skal ikke tvinge andre til å like det samme som meg - men det er jo litt rart da, at vi har to våpenklasser men bare kårer norgesmester i den ene.

 

 

/D

Link to comment
Share on other sites

dette er kansje siste året det blir kåret bare en norgesmester.så da får di som klager og suttrer over at dette er så urettferdig påvirke at dette blir omgjort for framtiden.jeg er selv sporter a skytter,og det er denne klassa jeg vil satse i.men er enig at det er ikke bra slik det er nå.men jeg føler meg sikker på at dette vil bli gjort noe med tanke på og utligne klassene.og hvis det blir to tittler og kjempe om så har ikke noen noe og krangle om.sporter eller ikke så er jakt a noe av det vanskligste klassa og nå opp i mener jeg.det er mange knall gode skyttere der,så om en er jeger så er det heller ikke lett og vinne noe tittel der heller uten om og satse og trene mye

Link to comment
Share on other sites

Vi har som jeg har skrevet tidligere fått brev om at Kongepokalen deles ut under NM-jaktfelt for 2009

 

Det er nok bare et tidsspørsmål på når Norgesmesteren er en fra jegerklassene. Det er mange seriøse som trener masse i de klassene. Eller at en i junior klassene eller ei dame vinner alt på et NM.

 

Men du Dagfinn, du har jo 2 muligheter.

1 Skyte i jegerklassen og ta det som trening til jakta og kansje trene så mye som skal til for å bli beste jeger.

Da har du kommet så langt at du er blant topp 10 under et NM.

2 Du kan gå opp å bli i en av sporter klassene. Men tro ikke at du har flere muligheter i de klassene. For trening er et nøkkelord. ikke bare antall skudd som teller, men den mental treningen må også være på plass.

 

Uansett så vil jeg ønske deg lykke til med ditt valg og vi sees nok under NM-jaktfelt.

 

Velkommen er alle som liker å skyte.

Link to comment
Share on other sites

Kjempeartig at Kongepokalen settes opp i NM. :D ...selv om jeg mest sannsynlig ikke får sett den en gang er det en extra piff på stevnet :D

 

Når det gjelder den evindelige sutringa om klassene i jaktfelt så kan jeg bare be dere som sutrer å kikke på Tom Rune Tomter fra Gjøvik. Han er ikke langt fra denne pokalen gang etter gang selv om han skyter med 9x og vadmelsjakke :o Trening er stikkordet for alle som vil hevde seg i toppen innen skyting i dag...uansett gren :o

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter i JA, og trives med det Kan ikke fatte all den sutringa, det er jo bare å handle seg klær og tung børse, for så å ta opp kampen med di beste, om det er målet

 

Så du sier implisit at de beste ikke skyter i jegerklassen?

Er dette jeg er uenig i, nivået er etter mitt skjønn minst like høgt i jegerklasene som i sporter - helt til man kommer til finalen og jegerne plutselig skal skyte med utstyrsmessig kjempehandicap.

 

Jeg skyter også i JA, og har tenkt å fortsette med det. Jaktfelt er uansett en nedprioritert grein for min del, er med for morro skyld og for treninga sin del. Jeg syns bare det er ille at når det til slutt skal kåres norgesmester så gies det store fordeler til en gruppe over en annen.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Må bare vaklare en ting.

NJFF får tildelt en pokal pr. år. og ettersom det er flere skyte-grener det skytes så går Kongepokalen på rundgang.

Kongepokalen som NJFF disponerer er den lille kokalen.

Så vi må nok ikke forvente at vi får flere kongepokaler i en enkelt gren.

Hvis dette skal endres må mann gå til det skritt å tildele kongepokalen til den som har gjort en spesiel prestasjon som får den uansett skyttergren i NJFF. Det er slik det gjøres i friidret idag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...