Jump to content

Magasin problem


storjegern

Recommended Posts

Har kjøpt meg en brukt M97 dl i 308. Prøvde å sette noen patroner i magasinet for og sjekke om det matet bra men var bortimot umulig å få magasinet inn i rifla med 3 patroner i (er 3 skudds magasin) og tungt å få magasinet ut igjen... Med 2 patroner i magasinet går det greiere men er enda ikke som det skal være. Problemet er kun der når det er patroner i magasinet, funker knirkefritt uten. Forslag til hva problemet kan være?? 

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke være beddet får i bestå den testen. Det betyr vare at pipe er frilagt og har ikke noe med bedding å gjøre. Men ja om rifle er ny gjør som meg og lever til forhandler. Da jeg hadde noen start problemer med den nye Remingtonen med magasin også.

Link to comment
Share on other sites

Dette er umulig. Hver gang jeg har kommentert at det kan være problemer med magasin-opplegget på M97 har jeg fått streng beskjed om at de virker, alltid. ;)

 

Mer seriøst, disse har blitt "beddet" av diverse klabbkailler oppigjennom årene, også på J&F har det gått vel fort i svingene tidligere, og mange har hatt disse problemene. Noen har sågar fått beskjed om at "den er for 3 skudds-magasiner", eller "5-skudds" om det er det den virker med...

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, M67 said:

Noen har sågar fått beskjed om at "den er for 3 skudds-magasiner", eller "5-skudds" om det er det den virker med...

Hadde jeg fått den forklaringen av en butikkselger hadde jeg sagt "da har dere solgt meg feil våpen jeg ville ha en som tar 5 skuddsmagasiner" (eller tre om det er det som er problemet i det våpen) :P

Link to comment
Share on other sites

J&F ordnet opp så jeg fikk nytt magasin. Betalte mellomlegget til et 5 skudds (selvom magasinet får plass til 6 patroner???😂) testet kompisen sitt 3 skudds magasin å det ville ikke låse men 5 skudd magasinet passet så da gikk jeg for det... Så ligger nok noe i det M67 sier.. Btw er det vanlig at nye Schultz magasin ser sånn her ut i bakpå?? 

IMG_20201212_133749.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...