Jump to content

Diameter tennhette hagle?


Mas-36

Recommended Posts

2 minutes ago, M67 said:

kan du forresten nevne noe kjedelig, som ikke er lov?

Kommer ikke på noe! Pussig det der?😂

 

3 minutes ago, spindrift said:

pulverlakkering av luftgeværkuler,

..også blå?😬

Hvor fort kommer det ut med haglehette som fyring?

Link to comment
Share on other sites

Bra stor forskjell i trykk når man lader haglepatroner med forskjellige hetter. Da kan man kanskje anta at en heit federal-hette gir litt mer hastighet en cci.. jeg har begge typer om det skulle være av interesse😉

Forøvrig et morsomt prosjekt. Får litt asosiasjoner til minié og lurer på om den lille hetta skal klare å utvide skjørtet noe så kula presses ut i bommene. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Krympe munninga, slippe nedi kula bakfra og riste til den ligger rettveien og så bruke en pinne til å dytte den frem i hylsehalsen?

Man kan sikkert lage en liten pinne, spiker etc med rett spiss så man setter kula oppå og fører inn kula bakfra(😑) og får den opp i halsen..(å fan)

Hvordan er det med hetta? Viktig at hetta sitter så det ikke blir gasser bakover? Presspasning og makt for å få den ut igjen?

Faen dette ble litt vel mye spennende.. jeg elsker slike prosjekter! 

Link to comment
Share on other sites

Jag trodde i min enfald att det handlade om ladda hagel, dock så var inte fallet tyvärr, jag har hela spannet av europeiska tändhattar men mitt intresse för dylika galna projekt är svalt för att inte säga iskallt. 
 

Borde det ens ligga i hagelladdning ?  Hade jag postat det så hade med största sannolikhet tagits bort ... 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...