Jump to content

Cz 455 quiet


tailgunner

Recommended Posts

Var innom Pettersen våpenforetning her om dagen og hentet meg en heldempet Cz han har bestilt til meg. 

Litt skyting avdekker en smule kryp men avtrekket er slettes ikke gale. Ikke tungt og ikke mye kryp. Litt justering blir det men helt akseptabelt slik det er nå.

Helhetsinntrykket er at det er ok kvalitet. Slik jeg er vant til med cz. 

 

Montasjen jeg valgte ble budsjett denne gangen. Sportmatch LTO31C 1» lave. En leupold 3-9x40 passer akkurat om man ikke er avhengig av linsebeskyttere.  

Montasjen virker solid nokk selv om den er i alu.

 

Etter 50 skudd så har kona fremdeles ikke hørt noe og det er jo gode greier. Selv lurer jeg på om jeg klarer dempe klikket noe. Alt annet er nå så stille at det føles som om klikket høres på andre siden av bukta. 

 

Alt i alt fornøyd. Grei pris og kjapt levert. Geir Pettersen er som alltid en trivelig kar å handle av👍☺️

6874CB57-D40B-413D-BCF0-4E9620844917.jpeg

0B6615D1-CF78-429B-9175-7E402549FD3F.jpeg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Blir nok bra nå ;) Har et slik hullspissverktøy, artig sak. Lager flatnesekuler og hullspiss. Ikke testet det så mye enda, men på billig ammo var det faktisk en forbedring av presisjonen når kulene ble mer unisone og litt overdimensjonert etter pressingen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sleit litt med presisjon. Det vandre rundt 50mm på 80 meter med winchester super x og norma 2. Har ikke tenkt på å sjekke om løpet er frittliggende før nå og det er det ikke.. systemet er ikke så veldig stødig/stivt heller så med bruk av tofot og sekk om hverandre så er det nokk forklaringen.  Blir vel til å få det fiksa i kveld og skyte en pakke sk standard i morgen om det er vær til det.

 

Det er forøvrig et skikkelig gris i demperen etter 100 skudd. Fullt i kondens og sjit var det også etter en dag ute. 

 

Yodaven... fy flate det var saker. 

Link to comment
Share on other sites

Fikk testet et slikt hullspissverktøy som jeg fikk av chiefen. Prøvde med cci std for å se om presisjonen ble bedre og tjaaada... det kneip inn litt på samlingene men foreløpig konklusjon blir at dårlig ammo er fremdeles dårlig. 

 

Har ellers prøvd sk standard, norma 2, winchester super x, cci standard og cci sub. Norma, sk og win gikk greit nokk men ikke bra. Cci sub var typisk 30 mm på 80 meter og kastet ikke første skuddet etter noen dager. Det blir den som brukes til jakt inntil jeg får testet mer. Skyter ganske mye med hver type så det tar litt tid. 

 

CE2ED363-E955-4E18-A74C-719C16C4177E.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Joda, hadde cci i utgangspunktet gått greit nok så hadde de gått «bra» etter modding. Helt klart! 

Skal innom pettersen når jeg kommer hjem igjen og handle inn en eske av hver så får jeg se hva jeg ender opp med ☺️

Edited by tailgunner
En fryktelig skriveleif
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, tailgunner said:

Joda, hadde cci i utgangspunktet gått greit nokk så hadde de gått «bra» etter modding. Helt klart! 

Skal innom pettersen når jeg kommer hjem igjen og handle inn en eske av hver så får jeg se hva jeg ender opp med ☺️

Ikke for å gå amatør i næringa, men det er nok med en k i nok.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Skal innrømme at jeg tok feil angående en ting og det er hvordan det blir å skyte med så innst inni granskauen lett rifle. Det er ikke lett! Selv om det er snakk om 22lr så hopper det lette løpet når jeg skyter med frirekyl. Utrolig irriterende! For å ikke snakke om trening stående og sittende...

 

Den midlertidige løsningen er bly og lamineringsepoxy!

Blandet godt og lagt i løpskanalen. Sjekket at løpet er friflytende og lot herde over natta.  Den veier nå 3060 gram totalt med kikkert og montasjer. Fremdeles lett men ikke leketøylett☺️

image.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Prøvde 100 eley club. Den gikk ikke bra. Løpet mitt er ikke fra øverste hylle!

Har vært gjennom

Sk standard 

Sk rifle match

Sk long range

Cci standard

Cci subsonic

Winchester super x

Norma 2

Og sikkert noen til...

 

Det som har vært best til nå er sk rifle match. Den ga konsekvent 30-40mm/5 skudd på 110 meter etter at jeg hadde skutt 30 skudd. Når jeg hadde skutt en pakke så var jeg lei og dro hjem. Skal teste neste pakke med første anledning. Går den greit så kjøper jeg en kasse av samme lot. 😊

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...