Jump to content

Pussing av løpsende?


vingemutteren

Recommended Posts

Hei, har en T3 SV 223r i SS. Skyter med demper, og får da mye belegg rundt kroninga og ellers på hele løpsenden.

 

Klarer ikke å få det bort med Hoppes nr9 (gammel), eller noen annen våpenolje jeg har. Ikke virker forgasser rens (som vistnok skal ta karbonavleiringer) heller. Mye er borte nå, men det går ulidligt sakte med den siste harde kjerne.

Det virker som om timesvis med hoppes nr9 gnukking kan klare biffen til slutt.

 

Er dette karbon belegg?

Er det en lettere måte å bli kvitt dette på?

Vill dette belegget (når det ligger helt inn til kroninga og lager ugjevn kant) påvirke presisjonen når demper er montert?

 

Bonus spørsmål, hva passer som kammer børste til 223r?

 

Når dette er borte, kan dere ta dere håndfast ett visst sted på at den ikke skal få gå så mange skudd (200) uten puss igjenn, løpet er lett og fint, låekassen og sluttsykket likeså, kammeret vites ikke akkurat nå.

Men løpsenden banner jeg på er innbrent med dritten (ser så vidt blanktstål gjennom belgget enkelte steder nå). :shock:

Link to comment
Share on other sites

En rimelig pålitelig kilde har fortalt meg at Milfoam Forrest Bore Cleaning Foam skal virke genialt på fastbrent sot og kruttavleiringer. Spray på og la det virke noen timer! Har ikke prøvd dette selv, og er heller ikke lysten på å diskutere hva dette stoffet egentlig er bergnet på, men kan anbefale et forsøk med dette.

Link to comment
Share on other sites

Vingemutter'n... om du kommer å henter t3muffa di, kan du få litt Slip 2000 karbonfjerner --> vidundermiddel som jeg kjøpte med Sannes...

Det tok det som var på kroninga mi etter drøye 200 skudd med demper på, fukta en fille godt, la dette på kroninga i en 5 minutters tid. Brukte en gammel bronsebørste til å gnure vekk det verste, så en ny godt fukta fille som jeg gnikka med til det ble rent... Pass på å vaske fingrene etterpå, smaker ikke så veldig godt akkurat, sikkert ikke så sunt heller :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...