Jump to content

Zeiss V8 Problemer


Kah76

Recommended Posts

Fikk problemer med siktet forrige gang på banen. Justerte tårnet etter å ha skutt meg inn på 100m. Fortsatte å skyte og plutselig får en lav firer, skyter videre og får noen i tier og noen i fireren. Samlingen i tieren og fireren er god så kikkerten flytter seg jevnt.

Noen som har vært med på lignende? 

Stoler ikke helt på siktet lenger...

Link to comment
Share on other sites

Sjekk mulige feilkilder. Feks løse skjefteskruer, løse montasjer, løs demper, ikke kontakt mellom pipe og stokk eller noe annet for den del. Alt ok, send sikte til reparasjon. 
Edit. Sikker på at det ikke er blanda noe ammo?

Edited by vavlo
Link to comment
Share on other sites

Takk for tips. Skjedde bare når jeg skjøt uten demper, så jeg tror det må ha noe med rekyl å gjøre. Riflen er en sauer 101 og med det systemet og passelig tiltrekte skruer så tenkte jeg kanskje det var kikkerten.

Flytter seg også frem og tilbake på samme plass. Ammo var norma jaktmatch. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, Kah76 skrev:

Flytter seg også frem og tilbake på samme plass.

 

Hvordan kan noe flytte seg fram og tilbake, og likevel være på samme plass (eventuelt, på 2 steder samtidig)? Jeg må visst lese litt Einstein igjen, det er kanskje noe i den spesielle eller generelle relativitetsteorien som har gått meg hus forbi?

 

Fleipemodus av: Er det noe galt med kikkertmontasjen din?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...