Jump to content

Kammre om løp fra 6mm remington til?


Retsub

Recommended Posts

Jeg har ett løp liggende i 6mm remington  med muffe fra rafdsl som igrunn ikke blir brukt da jeg stort sett bruker 358win løpet. Har igrunn lyst til å bruke det igjen, men syns ikke lading er det gøyeste jeg gjør så vurderer nytt kaliber om det går.

Ganske tjukk profil så jeg mener det bør gå å sette kammeret noe tilbake på den.

 

Noen forslag til kaliber? 

Må kunne brukes med samme bolt som 358 løpet. 243 win er ett alternativ, men finnes det flere? 

Link to comment
Share on other sites

243Win? Hva er riflestigningen i løpet ditt? Er den 1:8" kan du kamre om til både 6XC og 6mmBR Norma, men er det 1:9" eller 10" vil ikke 105gr kulene i fabrikkammunisjonen til disse gå særlig bra. 

243Win derimot har vel 10" som standard, og det er masse forskjellig fabrikkammo å få kjøpt. 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler meg ikke helt overbevist om at det er like enkelt å dreie av litt i bakkant av pipa, dreie ned gjengene et stykke for å få rett lengde på det sylingdriske partiet, så nye gjenger litt lengre fram på ei pipe beregnet til ei moffe. Mye mulig det er kurant, men jeg ville i alle fall sjekket med Rafdal først om det er en jobb han synes er kurant.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...