Jump to content

200 STR, kompletteringssett, hva må jeg søke på?


høggern

Recommended Posts

må jeg søke på våpendel eller hel rifle om jeg bestiller et slikt sett?

 

det består vel av en låsekasse og et skjefte......

 

vel kansje jeg bare kjøper en komplett børse det koster jo bare 4000 mer å da får jeg et komplett våpen.... selv om jeg har sluttstykke osv fra før.

Link to comment
Share on other sites

Mitt kompletteringssett er registrert som våpendel. På grunn av mange feil og mangler på diverse våpenkort så hadde jeg en grundig gjennomgang sammen med politiet. Det var politiet som insisterte på at kompletteringssettet var våpendel. Jeg var nok ikke helt enig, men tok ikke noen videre diskusjon omkring dette der og da, det var andre og viktigere ting å rydde opp i.

 

 

Hilsen

Lee303

Link to comment
Share on other sites

Eg har godkjennt en søknad på komp sett i cal 22.

Mitt problem er att eg vil bruke komp settet til 6,5

Slik att den lakkerte stokken og gamle låskassa blir brukt til miniatyr..

Blir ett intresannt kaos med diverse deler dette.

Har fått våpenkort på 22 ombyggings settet.

Link to comment
Share on other sites

Det trengs litt oppklaringer her.

 

.22 ombyggingssett til Sauer består av:

Løp kaliber .22

Sluttstykke kaliber .22

Magasinholder til .22

(Forsikte)

 

Dette ombyggingssettet er ikke registreringspliktig. Leverandør fører oversikt over hvem som har fått slike sett.

 

Kompletteringssett i tillegg til .22 ombyggingssett gjør at du kan ha en komplett .22 rifle. Kompletteringssettet består av:

Låskasse

Skjefte

(Dipoter, forsikte++)

Kompletteringssettet er registreringspliktig og diskusjonen er om det må registreres som våpen eller våpendel.

 

(Endret flere ganger, nå skal det være rett.)

Link to comment
Share on other sites

må jeg søke på våpendel eller hel rifle om jeg bestiller et slikt sett?

 

det består vel av en låsekasse og et skjefte......

 

vel kansje jeg bare kjøper en komplett børse det koster jo bare 4000 mer å da får jeg et komplett våpen.... selv om jeg har sluttstykke osv fra før.

 

Ettersom du har 22-settet og skal ha et komplett våpen er det som du sier stokk og låskasse, da skal du søke om våpendel.

Den tidligere kongelagskytteren og våpenhandleren Olav Mietinen fortalte meg en gang at 22.-settet ikke var registreringspliktig. Dette synes jeg var rart ettersom man erverver et løp i et annet kaliber enn utgangspuntet, men en tlf til Landerø bekreftet dette.

 

Om du går for å selge det 22.-settet du har og skaffer deg et komplett våpen, har jeg en kjøper på det brukte settet.

Link to comment
Share on other sites

må jeg søke på våpendel eller hel rifle om jeg bestiller et slikt sett?

 

det består vel av en låsekasse og et skjefte......

 

vel kansje jeg bare kjøper en komplett børse det koster jo bare 4000 mer å da får jeg et komplett våpen.... selv om jeg har sluttstykke osv fra før.

 

Ettersom du har 22-settet og skal ha et komplett våpen er det som du sier stokk og låskasse, da skal du søke om våpendel.

Den tidligere kongelagskytteren og våpenhandleren Olav Mietinen fortalte meg en gang at 22.-settet ikke var registreringspliktig. Dette synes jeg var rart ettersom man erverver et løp i et annet kaliber enn utgangspuntet, men en tlf til Landerø bekreftet dette.

 

Om du går for å selge det 22.-settet du har og skaffer deg et komplett våpen, har jeg en kjøper på det brukte settet.

jeg vet hva jeg skal ha ;)

det jeg ikke vet er hva jeg skal søke på. men regna med at man skal søke på våpendel. blir kansje kjøpe komplett børse. må ta en vurdering på det.

 

vet forresten at løp ikke er reg pliktige for DFS skyttere uansett hvilket kaliber man kjøper løp til til 200 STR'en.... jeg har 22lr, 6,5 og 308 løp til mine børser. å det står bare 6,5 i våpenkortet

Link to comment
Share on other sites

Har da ikke sakt at du ikke vet hva du skal ha. Men derimot sakt at du må søke på våpendel.

var ikke deg spesifikt den med at jeg visste hva jeg skulle ha var ment til. er endel folk som driver å forteller hva jeg trenger.. det spør jeg ikke om.

men du svarte meg på det jeg spurte om.

 

men det vil si at om jeg kjøper et kal 22 sett og et kompletteringssett vil jeg slippe unna med halve gebyret kontra om jeg kjøper et komplett kal 22 våpen med en gang? hm.

 

men siden økonomi ikke er et argument, heller jeg kansje mer mot å kjøpe en komplett børse i 6,5 med en gang. så får jeg et sluttstykke oget nytt løp med på kjøpet kontra et kompletteringssett....

Link to comment
Share on other sites

Eg har ivertfall fått registrert ett 22 ombyggingsett på eget våpenkort.

Uten å søke, bare maila skytterkontoret.

Men rekner med att de har vært i kontakt med mitt våpenkontor og derfra fikk eg ett plastkort der det står

Ombyggings sett til Sauer STR ca 22 lr nr: Y******

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...