Jump to content

Ny hagle til trap?


traktorbjørg

Recommended Posts

Godt nytt år til dere på kammeret.

Jeg har i det siste året begynt å drive en del med trap skyting og i den sammenheng funnet ut at min trofaste og hendige Winchester Sxp Marine ikke er det beste verktøyet til trap skyting. i den sammenheng har jeg kommet til beslutningen at jeg muligens skulle hatt en O/U hagle i "medium" prisklasse, har sett på en brukt Beretta 686 silver pidgeon og lignende. Med det sagt er hagler i den prisklassen nådd taket og jeg skulle gjerne hatt et alternativ med litt lavere pris eller noen andre alternativer i samme prisklasse og lurer på hva dere på kammeret har å si om saken?

 

-Traktorbjørg

 

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Skrap litt dypere i kistebunnen og betal det du må.☺

Litt surt med det samme, men gleden over å eie et kvalitetsvåpen varer mye lenger,.. gjerne livet ut.

Sannheten er at alternativer til hagler som Beretta eller Browning finnes ikke, da må du opp i en adskillig høyere prisklasse.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

"Cry once", kjøp en kvalitetshagle med en gang. Det finnes gode hagler på bruktmarkedet til en overkommelig pris. Japanske SKB og Miroku er nesten uslitelige og finnes noen ganger brukt til forbausende lav pris.

Miroku er samme haglen som Browning, det er Miroku som lager dem for Browning.

Link to comment
Share on other sites

Skal du kjøpe ny eller brukt hagle for trap så ville jeg sett på muligheten for å få testet noen hagler for å finne ut hva som passer deg best.. med det mener jeg ikke hvilket merke osv..men balanse..liker du våpen med litt vekt på løpet..eller våpen med nøytralt balansepunkt? 

Stikker du innom en jegerforening som har aktive trap skyttere så er sjansen stor for at du får svingt litt med noen av deres hagler.. 

Å kjøpe for billig hagle som du skal skyte mye med blir fort dyrt..da du fort vil komme på tanker på å bytte, slik kan en fort ende opp med å bytte hagle både to og tre ganger slik at når en til slutt ender opp med haglen som er den en vil ha så har den kostet dobbelt så mye om en tar med tapet en har hatt underveis på de en har solgt.. jeg har brukt min skjerv med penger på våpen, og i skrivende stund så har jeg tre konkurranse hagler stående i skapet..(Blaser F3 Supersport..Blaser F16 sporting og en Beretta DT11) disse haglene kan se ganske like ut..men er forskjellig med tanke på balansen.. og det er DT11 som jeg er "minst" fornøyd med.. 

når det kommer til hagler i "medium" pris segmentet så er det en hagle jeg har skutt en del med..og som jeg har sett menge prøve..skutt godt med og likt..og det er https://www.norma.as/franchi/106008/franchi-feeling-sporting-justerbar-12-76-hagle-o-u-3-5kg-palm-swell-grip  her har de gjort mye riktig.. 

Uansett lykke til med valget 

Link to comment
Share on other sites

sxp marine magnum ja. hehe. 45-46cm, pipe? og kort stokk. har gjordt noen forsøk på trap banen ble mange bom. og mange hylser av ulik ammo som satt fast i kammer, siden hylser satt fast i kammer helt tilfeldig var det håpløst å stole på den til noen som helst bruk.

nei gjør som de sier over , spar litt+noen av feriepenga så har du fort noe av kvalitet. ikke gå i fella med billig o/u hagle. ikke noe moro når den blir slarkete med mer. bare scroll litt i hagle avd på forumet så ser du modellene du ikke vill ha.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...