Jump to content

Karl Kaps, Docter, Meopta ?


300grains

Recommended Posts

Det ser jo ut som den "testen" er gitt ifra zeiss..

 

Testen er nok uhildet, men det er ikke uvanlig at de som vinner en test, bruker den for alt den er verdt i sin markedsføring. Jeg vet ikke om et annet nettsted som har den liggende tilgjengelig. Tidligere hadde danske Jæger en oversettelse av den samme teste, men jeg finner ikke igjen linken.

Link to comment
Share on other sites

Det ser jo ut som den "testen" er gitt ifra zeiss..

 

Testen er nok uhildet, men det er ikke uvanlig at de som vinner en test, bruker den for alt den er verdt i sin markedsføring. Jeg vet ikke om et annet nettsted som har den liggende tilgjengelig. Tidligere hadde danske Jæger en oversettelse av den samme teste, men jeg finner ikke igjen linken.

 

Sjekk reklama i botn og på høgre side nede, hehe...

 

Ikkje for det, ser slettest ikkje bort frå at Zeiss er så overlegen, men det er litt påfallande...

Link to comment
Share on other sites

Den testen der er fra 2004... finnes det noe ferskere.?

Jeg er i hvertfall av den oppfattningen att det er blitt litt jevnere i toppen siden den gang.

Jeg har nyere zeiss, swarovski og docter. synest forskjellene mer går på ergonomi vekt/størrelse. trur jeg ser for dårligt for å kunne skille på optikken i praktisk bruk.

kjøpte docter classic 3-12x56 med lys for 8150sek. Nå i høst.

om en zeiss victory med samme ytelse er verdt mer enn det dobbelte for vel var og en avgjøre selv. jeg syntest det før men er ikke så sikker lenger.

skiller som sagt mest på fysiske mål.

Link to comment
Share on other sites

Den testen der er fra 2004... finnes det noe ferskere.?

Jeg er i hvertfall av den oppfattningen att det er blitt litt jevnere i toppen siden den gang....

Utviklingen går ikke så fort, de fleste av de siktene i testen er de samme som selges i dag. Det er egentlig bare Swarovski Z6 og Leupold VX-III, VX-L og VX-7, som er nye modeller som ikke er med i testen.

Link to comment
Share on other sites

ang. Karl Kaps :!:

 

Jeg har et av disse siktene i 2.5-10x56, og kan bare si at jeg er strålende fornøyd 8)

Har ikke hatt noe trøbbell i det hele tatt.

Det har vært litt fram og tilbake med importør i Norge de siste åra, men servicen fra moderselskapet har vært upåklagelig :P

Da jeg rotet bort det ene lokket til justeringstårnene på min for et par år siden, sendte jeg en mail til Kaps i Tyskland, og spurte hvem som var imortør i Norge på det tidspunkt, samtidig som jeg forklarte hva jeg var ute etter (nytt lokk)

Fikk kjapt en mail tilbake hvor de ba om min adresse, hvorpå de sendte meg to nye lokk uten kostnad for meg :lol::mrgreen:

Sikkert ikke den største saken i verden, men absolutt et tegn på god service spør du meg :wink:

Optisk vil jeg tru at det kan sammenlignes med de "nest beste", som SuB, Docter, Khales osv.

Har ikke gjort grundige tester mot sikter som Zeiss og Swarovski, men tror ikke det ligger langt bak i kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...