Jump to content

Aktive ørepropper


Henrik123

Recommended Posts

Jeg hadde en gang soundscopes. Disse har jeg klart å rote bort. Nå vurderer jeg å kjøpe nye, men er usikker på om det er kommet noen nye typer på markedet? 

 

Har hørt om Peltor L200? Ser svenskene er fornøyd. Har ikke hørt om de her. 

 

Det jeg først og fremst tenker som alternativ er Bluetooth air pods som du kan bruke til å høre musikk. Medhørende,  men samtidig kutter over skadelig desibel. 

 

Noen som vet hva som finnes nå?

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg forsøker å holde meg oppdatert (omtalt under Erfaringer med SoundScope-tråden). Mine SoundScopes (fra 2004!) er utslitt, og jeg er ikke fornøyd med jaktapparat Jeger'n. Jeg skal til audiograf 8. jan. for å sjekke ut nærmere detaljer om CENS DX5 og eventuelt ta avstøp for bestilling av disse. For meg er det helt avgjørende at apparatene kan justeres for mitt hørselstap, og Peltor er derfor uaktuelt. Starkey leverer fortsatt SoundScope-propper, men de kan ikke lenger programmeres iht. individuelt audiogram. Jeg skal poste mer informasjon utpå nyåret.

På ‎31‎.‎08‎.‎2019 den 13.20, Sølvrev skrev:

Disse ser veldig lovende ut, særlig den forenklede måten å justere volumet på. Det er særdeles fiklete både på SoundScope fra Starkey og Jegern'n fra Hørselslaben (jeg har begge). Sistnevnte har for øvrig også en del egenstøy. Jeg forsøkte å finne ut om CENS ProFlex DX5 kan programmeres for hørselstap etter individuelt audiogram (og dermed også fungere som høreapparater), men så ikke ut noe om det på hjemmesiden. Jeg sender E-post til leverandøren og skal informere videre når jeg har mottatt svar.

 

Edit (svar fra CENS-leverandør):

Vi kan levere Dx modellene regulert etter dine audiogrammer, men da leveres modellen i akryl.

Fint om du kunne sendt oss dine audiogrammer samt avstøp og ordreskjema ved bestilling. Vi vil da sende dette til labben for godkjenning av produkt opp mot ditt hørselstap.  

Det er ingen problem at din faste audiograf tar dette støpet, viktig da å nevne at hele øremuslingen din må med..

Modulen kan slås av med en egen on/off knapp og husker da dine siste innstillinger, det betyr ikke at batteriet spares, men at du kobler deg av modulen for å slippe forstyrrelser for evt. konkurranseskyting. Batteritype er størrelse 13.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...