Jump to content

førstegangs kjøp av rifle


Jonas Tobiassen

Recommended Posts

"God" pakke med ny rifle, demper, og kikkert betyr i 9 av 10 tilfeller at du får en jallakikkert, i jallamontasjer, slengt med en helt vanlig rifle og helt vanlig demper, begge av typen "tynn og lett", ment mest for jakt, og lite for skyting.

Du bør nok spesifisere litt bedre hva den skal brukes til.

Bruktmarkedet er i mine øyne en bedre begynnelse enn diverse lure selgere i butikker ;)

 

Ole

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ruger American. Kjøp rifle løst og få butikk til å lage ei pakke. Ikke gå for disse enkle ferdigpakkene. Demper er demper så det spiller ingen rolle men bytt ut kikkerten i pakka til noe litt dyrere. Du bør fortsatt kunne komme under 15 bærumstiere med ei ny rifle :) Selv om du ikke skal jakte elg så er .308 win et supert kaliber til alt som kan krype og gå. Ammunisjon får du far ca 6kr og kjøper du litt kvantum så får du ammunisjon med skikkelige kuler til ca 10kr. Spar på hylsene til den gangen du får lyst til å starte å lade ammunisjonen selv så blir 308en enda "bedre" :D Lykke til med valget.

 

Men ikek hør for mye på oss her inne. Besøk litt butikker og se og kjenn på riflene. Noe sier kroppen din bare nei til og andre nærmest roper velg meg ;)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Har du noen i familien eller vennekretsen som har litt greie på våpen og som kan hjelpe deg, så anbefaler jeg også bruktmarkedet.
Både når det gjelder rifle og ikke minst optikk.
Ellers støtter jeg det Mas-36 sier.

Edited by seawolf
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...