Jump to content

Ladedata 38spl snubb


Flåkjæften

Recommended Posts

Hei. 

Nyervervet Norénrevolver 38 spesial til spesialrevolver. 

Fikk med noe ammo med oppgitt 3gr 310 og 85gr H&N hswc kuler satt i flukt med hylsekant. 

Mye "popkorn" og 30-40% "nøkkelhull".. 

Mistenker at det kanskje er brukt 320-krutt...

Svak ladning..? 

Andre gode oppskrifter til snubb..? 

Edited by Flåkjæften
Link to comment
Share on other sites

S&W mod.60:

Jeg har hatt denne mod.60 i mange år, jeg har aldri fått til noe fornuftig med lettere kuler enn 158 grain. Jeg har testet mye forskjellige kruttsorter som Tite Group - N-310 - N-320 - N-340, N-340 var ikke det helt store med mye avvik i fart. 3N-37 med 125 grain Fiocchi var heller ikke bra.

Min konklusjon med denne revolveren er at lette kuler gir lavt treffpunkt, ganske mye på 25 meter. Det ser ut som om 158 grain er det eneste som går bra og som brenner kruttet riktig. For tiden bruker jeg H&N SWC 158 grain med fabrikkens ladedata N-320 = 4,5 grain. Denne kombinasjonen gir et troverdig inntrykk i stabil fart og grei presisjon med v/0= 242 m/s. Ellers  har jeg fått til mye bra med diverse blykuler i 158 grain. N-310 med lette kuler ned til 110 grain har også vært håpløst. Jeg har som en ser faste sikter og 2" løp og strandet på 158 grains kuler. 

mod.60a.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...