Jump to content

Sikkerhets ansvarlig?


Andrikén

Recommended Posts

Lurte på å samle en liten gjeng for å samenligne skyteferdigheter på et jorde i nærheten.

Blir dette å regne som et arrangemang? Det er tenkt å være uhøytidlig, bål, kaffe, skyting og juging.

 

Hvem er det i såfall som har ansvar for sikkerheten? hver enkelt, primus motor el.lign.?

Link to comment
Share on other sites

Bare å skyte ivei men pass på:

Grunneiers tilatelse

Sikkerhet

Sjenanse for naboer (si ifra)

En person skal være sikkerhetsansvarlig. (samme hvem)

Si gjerne ifra til politi.

 

Når jeg spurte politi en gang fikk jeg beskjed om att med organisert skyting mentes det faste skytetider og varige instalasjoner som standplassbygg og skiver/voller.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være ok at politiet er informert hvis noen skulle ringe dem. Jeg har flere ganger arrangert utedag i forbindelse med jegerprøven med skyting. Da har jeg skrevet en orientering til politikammeret som jeg har levert dagen før. Så har jeg lagt lapper i postkassene til naboene.

 

Likevel ville jeg ikke tro dette var nødvendig for litt kameratskyting, men en telefon til politiet i forkant kan være lurt hvis noen skulle reagere.

Link to comment
Share on other sites

Som Rufus sier over her i innlegget sitt, følg det, og ta kontakt med politiet på forhånd!

 

Det er politiet bare glad for, så slipper de en uttrykkning!

 

 

Jeg har gjort det da vi skulle skyte massivt med lærduer i et sandtak her jeg bor! De var vennlige hos politet, og jeg opplyste at grunneiers tillatelse var innhentet! De ønsket kun telefonnummet mitt, om de skulle få inn noen meldinger på skytingen. Opplyste at skytingen ville foregå lørdag fra kl 1400-1600.

 

Ingen problem.

 

Lykke til. :)

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...