Jump to content

Rifle til småviltjakt! Oppdatert


Erebor

Recommended Posts

Jeg ble henvist hit av et medlem på diskusjon.no etter at jeg hadde laget en tråd der..

 

Jeg er på utkikk etter en rifle som jeg skal bruke på jakt! Tenker for det meste på rev og rådyr, men kan hende det blir litt bever osv, men ikke noe større dyr enn rådyr..

 

Jeg vil ha en rifle i kaliberet .308 eller .223, den skal være ferdig gjenget for lyddemper, og klargjort for montasje av kikkertsikte.

 

Har dere noen forslag så kom med de! Tar imot forslag på både rifle, kikkertsikte og lyddemper :)

 

Ser helst at prisen holder seg under 20 000 da, hvis dere gir meg eksempler på rifle, kikkertsikte og lyddemper.

 

På forhånd takk!

 

PS.

Virker som en veldig hjelpsom og grei gjeng, takk for hjelpen så langt! :)

 

Skal gjøre mitt beste for å finne et våpen, sikte og lyddemper selv også, selvfølgelig ;)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det finnes en søkefunksjon oppe på høyre side. Men det finner du nok ut av etter hvert.

 

Du har jo ikke noe stramt budsjett vil jeg si. Kan begynne med kikkertsiktet: Meopta er kvalitet både optisk og mekanisk og har en god pris. En variabel 3-10x50/56 vil nok gjøre god nytte for deg. Gjerne med lys.

 

Rifle: Småvilt= små kaliber, mener jeg. Kort låskasse utelukker T3. CZ American i kal .223 mener jeg kan være et egnet våpen. Sako har vel også kort låskasse. Ellers er det bare å tråle makredet. Mange gode rifler og kikkerter som du kan få innenfor ditt budsjett.

 

Har selv en Brno i .222. Dette kaliberet erstattes mer og mer av .223. Mye lik egenskap.

Ellers tror jeg du kommer til å få nok av råd her. :D (Spesielt av t3 -6,5-gjengen med conquest på toppen......)

Link to comment
Share on other sites

Det finnes en søkefunksjon oppe på høyre side. Men det finner du nok ut av etter hvert.

 

Du har jo ikke noe stramt budsjett vil jeg si. Kan begynne med kikkertsiktet: Meopta er kvalitet både optisk og mekanisk og har en god pris. En variabel 3-10x50/56 vil nok gjøre god nytte for deg. Gjerne med lys.

 

Rifle: Småvilt= små kaliber, mener jeg. Kort låskasse utelukker T3. CZ American i kal .223 mener jeg kan være et egnet våpen. Sako har vel også kort låskasse. Ellers er det bare å tråle makredet. Mange gode rifler og kikkerter som du kan få innenfor ditt budsjett.

 

Har selv en Brno i .222. Dette kaliberet erstattes mer og mer av .223. Mye lik egenskap.

Ellers tror jeg du kommer til å få nok av råd her. :D (Spesielt av t3 -6,5-gjengen med conquest på toppen......)

 

Når det gjelder kort låskasse så har Browning og kommet med det.

Står litt om det i denne tråden.

viewtopic.php?f=14&t=11628&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...