Jump to content

Winchester ballistic silvertip 30-06, erfaringer?


fredriko

Recommended Posts

Det er vell Nosler sin Ballistic tip som sitter i. Dersom det er fakta, så ville jeg kun brukt den på jakt der mat / ødelagt kjøtt ikke har noe å si. Den er ikke loddet/ bondet mellom kjerne og mantel. Og min erfaring er "eksplosiv" effekt.

Edited by Xprez
Skriveleifer
Link to comment
Share on other sites

okei, så de er ikke å anbefale da.

 

jeg bruker Partizan PPU 168gr HPBT som treningsammunisjon, jeg ser at den ligger på 3.300Joule på 100m, da er den vel godkjent for jakt, men om dette er noe man vil bruke på levende vilt i praksis er jeg usikker på ?

 

 

ppu.JPG

Link to comment
Share on other sites

24 minutter siden, BixTheBug skrev:

den regnes vel ikke som ekspanderende? og dermed ikke lov til annen jakt enn fugl om jeg ikke er helt på bærtur

 

Nei,

derfor jeg også ble litt usikker, det er jo hollow point, men den er vel ikke ekspanderende i den grad at den kan brukes på storvilt her på berget ? 🤔

Link to comment
Share on other sites

38 minutter siden, Snoppy skrev:

Det skal vell være innenfor loven, men det er jo helt blåst å bruke det på storvilt i ett av verdens rikeste land med dagens utvalg av kuler. 

Kommer helt an på hva slags storvilt man jakter og hva slags effekt man ønsker.. Personlig så hadde jeg valgt denne på rådyr og rein "hver dag" fremfor TTSX, Naturalis mfl.

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Snoppy skrev:

Det skal vell være innenfor loven, men det er jo helt blåst å bruke det på storvilt i ett av verdens rikeste land med dagens utvalg av kuler. 

 

 

det er ikke kr og ører dette handler om!

Jeg kan endelig legge ut penger på kostbar ammo. 

 

Jeg stiller bare spørsmålet fordi jeg er fersk og lurer på om dette er noe man kan bruke til storvilt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...