Jump to content

Sako


vegga

Recommended Posts

Løpsprofilen hørte jeg også var slanket, det er i hvert fall ikke mye gods mellom "bunnen" av flutingen og "bunnen" av bommene. På Camp Villmark i fjor ble det også sagt at magasinet var lettere. Det synes jeg høres rart ut, et sakomagasin er vel et sakomagasin? Ellers stemmer det at underbeslaget er laget i lettere materiale.

Jeg var ganske grundig på nettsøk før jeg kjøpte min CL i fjor, og dette er det jeg fikk med meg ang vekttyning i tillegg til stokken da.

Om 200 - 400 gram lettere i forhold til Sakos andre lettvektere er verdt pengene får bli opp til hver enkelt. Jeg synes i hvert fall at børsa er fantastisk god som jaktrifle for bevegelig jakt, og angrer ikke. Det er nok mulig å sette sammen lettere rifler, men for meg så klinger "Sako" godt, og da ble det en slik en.....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Som det står over, så er det et par andre deler som er i alu istedenfor stål også.

 

Og det er ikke sikkert stokken vil passe hvis løpsprofilene er forskjellige. Med en karbonstokk som denne er nok løpskanalen støpt og ikke frest, noe som gjør en tilpasning vanskelig.

 

Ville heller gått for en Hitech/Law stokk fra Rafdal, Sako stokken koster mest sannsynlig skrekkelig mye.

Link to comment
Share on other sites

39 minutter siden, vegga skrev:

Betyr det at hvis jeg bytter stokk på en hunter til en lettvekts stokk ala carbonlight en så har jeg en tilsvarende lettvekts rifle? 

Noen som har vekten på stokken til hunter og carbonlight? 

 

Vel, dette spurte du om i går også, og fikk til svar at diverse annet i tillegg til stokken er slanket. Så tilsvarende får du ikke selv om den blir lett.

Carbonlightstokken min veier 590 gram.

Jeg har en HighTec stokk til S&L og den er også lett, men ikke like lett. Nøyaktig vekt har jeg ikke på denne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...