petrolhead Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 Har en PPK i .22lr produsert av ULM/DO i 1971. I tillegg til de vanlige merkingene så så finner jeg en merkelig merking på rammen Enkelte påstår det er hebraisk- se selv og kom med forslag! Artig hvis den er blitt levert opprinnelig til Israel og hvordan i huleste har den havnet i Norge? Kanskje mistet av en AGENT på vei til oppdrag i Norge Waltheren er "godt brukt" av meg - har hatt den i mange år og skutt tusenvis med den og er meget presis. Merking rett under magasinutløseren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 Det er ikke spesielt enkelt å se hva det er. Hvis det er en lemlestet ørn er det et sent testmerke for Ulm. Ørn med N under = Nitro osv. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrolhead Posted February 13, 2019 Author Share Posted February 13, 2019 Tror N som du refererer til står ett annet sted - se bilde! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 (edited) Jepp. Både ørn og gevir, begge Ulm. Nitro er normalt på kammeret, men det finnes flere ørner å velge mellom. Reparasjonsmerker osv. Grunnen til at jeg tenkte ørn er at man normalt finner politimerker osv. på dette stedet. Jeg kan ikke helt tenke meg at en .22 har noe slikt. Jeg stjal et bilde fra nettet, skal ta en titt på noen Walthere når jeg kommer meg hjem. Edited February 13, 2019 by Thor 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grizzly45 Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 Min har en 6-kantet stjerne med "noe" inni på samme sted. Ulm, 1967, .22 LR 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrolhead Posted February 14, 2019 Author Share Posted February 14, 2019 Da er det vel slik det skal være da. Men ville vært interessant å vite hva merket er for. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 Jeg har ikke PPK eller PP i .22 dessverre, mine har politi eller militærmerking, evt. Ingen merking for Manhurinproduserte PP. Det er sikkert noen som vet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lille Arne Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 Litt nede på siden her er en Ulm PPK i .22 med merking som ligner fælt. I følge samleren som driver siden er det israelsk merking. http://www.littlegun.info/arme allemande/walther/a walther pp ppk gb.htm Tråd på WaltherForums om israelske ppker: https://www.waltherforums.com/forum/pp-tp-series/40467-could-mossad-ppk.html 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrolhead Posted February 14, 2019 Author Share Posted February 14, 2019 Merkingen er lik, litt mer markert på min pistol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 (edited) Jeg har en israelsk forsvarskontrakt HiPower et eller annet sted. Må nesten sjekke om den har et tilsvarende merke. Mulig at det er et importmerke. Denne påstås å være ex-Mossad, den kom med hylster (Yaqui type) og magasinholdere i svart lær for å bæres under sivile klær. Kanskje ... kanskje ikke. Edited February 14, 2019 by Thor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FN G1 Posted February 17, 2019 Share Posted February 17, 2019 Jeg har også en slik PPK med en tydelig Israelsk merking. Også merket 71 Samme merke er avbildet på flere Beretta 70/71 som definitivt er brukt av Israel. En slik finner du neppe i USA Thor ettersom de er produsert for sent til å kunne importeres. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted February 17, 2019 Share Posted February 17, 2019 Aaserud hadde div Israelsk surplus, vedder en Cola på at de som finnes her til lands kommer derifra. Godsnakker en med de søte damene bak disken kan de spore helt til import til Norge, om en er veldig nyskjerrig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FN G1 Posted February 17, 2019 Share Posted February 17, 2019 Min ble kjøpt hos Interarms i Porsgrunn 2006-2007 ish. Kom i orginal pappeske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor Posted February 17, 2019 Share Posted February 17, 2019 10 hours ago, FN G1 said: Jeg har også en slik PPK med en tydelig Israelsk merking. Også merket 71 Samme merke er avbildet på flere Beretta 70/71 som definitivt er brukt av Israel. En slik finner du neppe i USA Thor ettersom de er produsert for sent til å kunne importeres. Riktig. PPK import ble stoppet i 1969 og Berettaen er omfattet av de samme reglene. Pistolen jeg nevnte er derimot en Israel kontrakt FN HiPower som er OK for import. Har enda ikke fått sjekket om den har noen slike merker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts