Jump to content

Walther PPK ULM/DO


petrolhead

Recommended Posts

Har en PPK i .22lr produsert av ULM/DO i 1971.

I tillegg til de vanlige merkingene så så finner jeg en merkelig merking på rammen :D

 

Enkelte påstår det er hebraisk- se selv og kom med forslag! Artig hvis den er blitt levert opprinnelig til Israel og hvordan i huleste har den havnet i Norge?

Kanskje mistet av en AGENT 👀 på vei til oppdrag i Norge 💀💀💀

 

Waltheren er "godt brukt" av meg - har hatt den i mange år og skutt tusenvis med den og er meget presis.

 

Merking rett under magasinutløseren.

DSC05184.JPG

DSC05178.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Både ørn og gevir, begge Ulm. Nitro er normalt på kammeret, men det finnes flere ørner å velge mellom. Reparasjonsmerker osv. Grunnen til at jeg tenkte ørn er at man normalt finner politimerker osv. på dette stedet. Jeg kan ikke helt tenke meg at en .22 har noe slikt.

 

Jeg stjal et bilde fra nettet, skal ta en titt på noen Walthere når jeg kommer meg hjem.

84BC6668-8084-4D61-BDCA-9CF7196EB4E2.jpeg

Edited by Thor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en israelsk forsvarskontrakt HiPower et eller annet sted. Må nesten sjekke om den har et tilsvarende merke. Mulig at det er et importmerke.

 

Denne påstås å være ex-Mossad, den kom med hylster (Yaqui type) og magasinholdere i svart lær for å bæres under sivile klær. 

 

Kanskje ... kanskje ikke.

Edited by Thor
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, FN G1 said:

Jeg har også en slik PPK med en tydelig Israelsk merking. Også merket 71
Samme merke er avbildet på flere Beretta 70/71 som definitivt er brukt av Israel. En slik finner du neppe i USA Thor ettersom de er produsert for sent til å kunne importeres.
 

 

Riktig. PPK import ble stoppet i 1969 og Berettaen er omfattet av de samme reglene. Pistolen jeg nevnte er derimot en Israel kontrakt FN HiPower som er OK for import. Har enda ikke fått sjekket om den har noen slike merker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...