Jump to content

ble anbefalt .22 demper på .223!?


zimsen

Recommended Posts

Hei! Jeg skal ha lyddemper til min Vanguard S2 , sannsynligvis blir det en av hausekan jakt demperene . Spurte en av de relativtstore pusherene på omreådet hvilket kaliber jeg skulle velge , og fikk dette svaret : "dersom det er kule diameter .223 du har så er det .22 du skal velge  "- Kjenner jeg ble litt skeptisk , spesielt etter å ha lest utallige tråder her på kammeret.

 

Jeg antok selv at jeg ville få tilbakemld om å kjøpe 6mm.

 

Bruker folket  .22 demper på sin .223 ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, zimsen skrev:

Jeg antok selv at jeg ville få tilbakemld om å kjøpe 6mm.

 

Hvorfor vil du ha 6mm til .223?

Med mindre du skal bruke samme demper til flere forskjellige kalibre (da kjøper du selvfølgelig til det groveste kalibret) så bruker du demper tilpasset kalibret du har, i ditt tilfelle .223 (hullet i demperen er da .224, og dette går til de aller fleste .22-kalibre; .222, .223, .22-250 med fler). Selgeren mente garantert ikke at du skulle ha en demper for .22LR. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, neon77 skrev:

Hvorfor vil du ha 6mm til .223?

 

Jeg bruker "ett nummer større" dempere på jaktvåpna. Det gir kanskje litt mindre demping, og kanskje en m/s mindre utgangshastighet. Det er jaktterrenget her i Zanzibarland som er årsak til dette valget. Etter noen dager i dette gaupe-landet kan man ikke være helt sikker på at demperen ikke har fått en liten skjevhet. Noen tidels millimeter mer, før kula tar borti demperen, er en enkel forsikring mot slike skader.

Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, neon77 skrev:

Selgeren mente garantert ikke at du skulle ha en demper for .22LR. 

 Nei , jeg har skjønt at enten ordla han seg litt feil eller jeg misforsto . Ble en hausken JD 151 i kaliber 22 . Satser på det blir bra .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...