Jump to content

Erfaringer med Kahles K318i 3,5-18x50


Couger79

Recommended Posts

  • 5 months later...
  • 1 month later...

Har storebror K525i, etter mitt syn det ypperste man får tak på per dags dato.

Har tafsa og testet K318i på banen også, meget lekker kort sak! Spørs om det ikke blir denne på langhold jakt riggen på sikt. K318i og K525i har fått helt ny optikk, som har fikset Chromatic Aberration problemene de gamle modellene hadde. 

K318i kan nå bestilles med Left Windage og CCW, så her er det løp og kjøp som gjelder...

 

 

https://www.kahles.at/en/competition/products/riflescopes/?tx_kahlesproducts_riflescopes[riflescope]=8&tx_kahlesproducts_riflescopes[action]=show&tx_kahlesproducts_riflescopes[controller]=Riflescope&cHash=09c6780db22a82a3b151d419c210290e

Edited by tornado
Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver å tafse på alt jeg kommer over, og eneste jeg ikke har testa dessverre er Tangent Theta (laget i Canada), som jeg hører skal være best optisk av alt som finnes. De koster jo hinsides og har veldig dårlig utvalg av retrikkeler, derav lite utbredt.

 

Jeg synes Europeiske topp sikter er et ørlite hakk over sine brødre fra Japan/US optisk sett. Minox ZP5 er den med best skarphet i senter av alt jeg har sett i, men ørlitt mer diffus i kantene enn resten. Minner litt om Zeiss Victory HT, som også er knivskarp i senter og litt uklar i kantene.

 

Jeg liker Kahles sin plassering av parallakse justering, og tårnene på de nye K318 og K525 er helt perfekte i mine øyne. Når de nå i tillegg fikk skikkelig på plass optikken, så er total pakka vanskelig å slå...

Edited by tornado
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...