Jump to content

Rimelige jaktstøvler - anbefaling?


ko-stens

Recommended Posts

Har lyst på nye jaktstøvler til høsten, men ikke de dyreste. Har tenkt meg noen til ca 1 500,- til 2 000,-. 

 

Ser at XXL har noe utvalg til under 2 000,-, blant annet Viking Villrein til ca 1 700,-. Kan dette være noe? Hva annet kan dere anbefale om ikke disse er særlig tess? Jakt&friluft har ellers noen som heter Treksta Oslo GTX.

 

Jakter stort sett bare skogsfugl på høsten og trenger sko som takler blautmyra og bekkedrag, dvs så høye sko som mulig og så vanntette som mulig. Det gjør ikke noe om de holder litt på varmen og, selv om det ikke er førsteprioritet. Blir det kald, er det Muckboots'ene som får prøve seg.

Link to comment
Share on other sites

Treksta Oslo har utrolig godt feste på glatt undrlag (vått berg, is), slitesterk, membranen holder fremdeles på det eldste paret. 3dje året med disse som hverdags vintersko/bikkjetursko.

Brede i formen, trives du i m77 flytter du rett inn i disse.

Edited by Chiefen.v-2
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dro innom J&F på Gjøvik, men der hadde de ikke disse på lager, så dra dro jeg til XXL og kjøpte Viking-skoene, rett og slett. Prisen var 1 699,-. Orket ikke tanken på å vasse rundt i Muckboots i solsteika og omtrent 20 pluss. 

 

Skoene satt godt på foten og virket komfortable de få metrene jeg trasket rundt i butikken med dem, så tok sjansen på at de var kurante i skogen og. De fikk debuten snaut to timer senere, og det ble tre turer på til sammen kanskje seks, sju kilometer i går og i dag. Ingen problemer å spore, så det ser ut som om de kan fungere bra for meg. :-) 

 

Relativt irriterende å oppdage at de samme støvlene i dag koster 1 199,- hos XXL! Satt ned med 500,- over natta gitt! 😠 Vet ikke om det er samme pris i butikk og på nett, men det var nå det i går...

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.... Du er inne på noe der. Tenkte at dette løftet kun gjaldt dersom man finner samme vare rimeligere andre steder, men så ser jeg det står:

 

"Dersom du kan kjøpe identisk vare til en lavere pris enn du betalte hos oss innen 30 dager etter kjøpsdatoen hos oss, betaler vi deg differansen tilbake. Du må dokumentere den lavere prisen ved å legge frem annonse, kundeavis, produktkatalog eller lignende. Vi trenger også en original kvittering på den varen du kjøpte hos XXL. Varen må være på lager hos den aktuelle konkurrerende aktøren."

 

Og dette kan jo passe for min del. Får snike meg innom 10. september. Vurderer sterkt en eftastur da. Kjører jo nesten forbi butikken da. Godt jeg tok vare på kvitteringen. :-) 

 

Takker for tips! 😄

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...