Jump to content

Kjøp av hagle, forslag?


Ravn88

Recommended Posts

Hei, har en godkjent våpensøknad for en 12 kaliber hagle liggende, og høstjakta nærmer seg med stormskritt. 

Hadde egentlig en handel avtalt, men pga 12 ukers behandlingstid av våpenløyve falt den igjennom.

Nå er jeg på utkikk etter nye alternativer. Tenker i prisleie 10.000,-  - 20.000,- nytt eller brukt.

Er åpen forslag på merker, og evt modeller jeg burde sjekke ut. Rizzini og Beretta har jeg allerede vært innom og sett noen aktuelle modeller.

Hørt mye bra om Browning, noen med erfaringer? 

Hagla skal hovedsaklig brukes til skogs- og fjelljakt. Tenker rundt 71cm løp, 12/76. 

Som sagt åpen for forslag!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du "bare" skal jakte, og ikke skyte mye(tusenvis av skudd) på bane, hadde jeg sett etter en Beretta Ultra Light i 12/70.

Den veier 2,7kg og etter en lang dag i rypefjellet eller etter skogsfugl merker man stor forskjell. 

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Browning eller Rizzini blir ikke feil. Er litt skeptisk til superlette hagler. De blir gjerne litt vinglete. Jeg vet du kan få gode tilbud på Rizzini hos Magne Landrø AS i Lillestrøm. Og det er vel ikke noe vanskelig å gjøre godt kjøp på Browning heller. I sin tid hadde jeg en Miroku MK7000, og for en hagle!

Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, Torf skrev:

Hvis du "bare" skal jakte, og ikke skyte mye(tusenvis av skudd) på bane, hadde jeg sett etter en Beretta Ultra Light i 12/70.

Den veier 2,7kg og etter en lang dag i rypefjellet eller etter skogsfugl merker man stor forskjell. 

Blir nok endel runder på bane også. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den Benelli comfort hagla linket over er det jeg som selger.

Det er en flott hagle, og utrolig god å skyte med! :) (Nesten ikke rekyl.)

Har 3 andre hagler, og denne kom som et tilskudd for å brukes til exhibition skyting, og innser at det får jeg aldri tid til.

Våpenet er dønn strøkent.

Er 2 andre på jaktlaget som har denne, og de er også superfornøyd med den. men for min del blir det mest skeet og trap skyting, og lite jakt.

Så for trist å la ei slik hagle støve ned i skapet :)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg kan vertfall anbefale Browning, jeg kjøpte min Maxus i sommer å har skutt mye med den og er kjempefornøyd :)

solid og god byggekvalitet .

 

Kan også nevne at jeg har prøvd mye forskjellig ammo i den og den spiser det meste, av alle de turene jeg har vært på banen med den har den hengt seg opp 2-3 ganger med Gamebore 24g leirdueammo, ellers går det silkemykt.

 

IMG_2664.JPG

Edited by fredriko
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...