Jump to content

Vgboizii

Recommended Posts

Hvilken som egner seg best, er vel litt individuelt alt etter om den skal brukes til blinkskyting, jakt eller begge deler.

Har en Harris som er stødig for liggende skyting på blink, men har også en Caldwell som blir foretrukket på jakt pga enkelhet, vekt og størrelse.

https://www.jaktdepotet.no/skytterrekvisita/to-fot-andre-skytestoetter/caldwell/caldwell-shooting-bipod-for-liggende-skyting

Men ser nå at jeg også ønsker meg en lengre fot for sittende skyting på jaktpost for å få løpet over gresset og oppdaget nå denne...

https://www.jaktdepotet.no/skytterrekvisita/to-fot-andre-skytestoetter/caldwell/caldwell-shooting-bipod-for-sittende-skyting

Det finnes også en i sittende lengde som festes med magnet for rask monterind/demontering som jeg har lyst på, men har foreløpig ikke funnet den...

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Neopod (foruten prisen) er at den er for kort til bruk ute i terrenget. Jeg kontaktet de for og høre om de hadde planer om å lage en som var lengre. Svaret var nei.

Merkelig å lage en "jakttofot" som er så kort at den må "dras ut" selv på flat mark. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ser du får noen tips om lange føtter her, så er det noe sånn du er ute etter får du bare se forbi denne.. i sånne stillinger syns jeg det er best å støtte på kne e.l..

Tofot bruker jeg ved liggende skyting! 

 

Har noen toføtter å testet litt av hvert men etter jeg gikk til innkjøp av RPS sin fot har jeg litt etter litt lagt alle andre på hylla! Den er tung men til tross for det er det den som blir med på jakt! bre vinkel på bena gjør den veldig stødig, å utformingen av føttene gjør att den griper seg fast i stort sett alt👌 (Å den produseres i noege👍) Vekten er ett lite minus så skulle jeg handlet på nytt hadde jeg gitt Vertebrae Fusion ett forsøk, den innehar de samme egenskapene jeg verdsetter med RPS.. 

 

Man kan kanskje rynke på nesa over prisen, men nå er det no engang sånn att det er deromkring det ligger for gode føtter nå, å kjøper man en ordentlig en først som sist så varer den lenge!! 

 

 

 

Aannerud

Edited by Aannerud
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...