Jump to content

sprøtt Sauer 200 prosjekt


freezingduck

Recommended Posts

Har en sauer 200 STR i McMillan stokk til langhold som fungerer perfekt.

Har en ekstra Mcmillan stokk og ei låskasse liggende som jeg tenkte å bruke til ett eller annet drøyt men bra prosjekt.

 

Tenkte jeg skulle lage en drivjaktsrifle til villsvin.

Vurderer derfor et 3006, 8x57 eller 9,3 løp på 50cm.

Den blir nok tung, ca 4,2kg++ uten optikk.

 

Hva tenker dere om et slikt prosjekt?

Har R8 i ymse kaliber som jeg egentlig ville brukt, men repeterer like fort med saueren og det er billigere løp til saueren til mengdetrening og at jeg kan lettere bytte magasin under jakten.

 

 

Edited by freezingduck
Link to comment
Share on other sites

Den ble laget til ei drivjakt som vi skulle på. Den regna dessverre vekk, med flom i hele jaktområdet... Men det ble ei veldig fin allround jaktrifle syns jeg, langholds med SuBen oppå, og drivjakts med rødpunktssiktet.  Svært så potent på moderate langhold, og lett nok til å svinge etter bevegelige mål. 

I år har jeg skutt opp med TRGen, siden Saueren er opptatt som DFS-rifle, men det er jo 5minutter med unbrakonøkkel omå gjøre, så vi får se.

IMG_6565.JPG.b770df138b585e9e8541a99c0fa1597a.JPG

 

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har to 308-løp, dette var et 308-løp som jeg kappa på 55cm. Det andre er 40cm. Begge er veldig fine jaktløp. Det er brems og ikke demper på bildene siden demper er forbudt i Tyskland.
Just nå er det 6.5x55-løp i DFS sauerene, og 6XC i langholdsen.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...