Jump to content

Bøyd løp på rifle


ladebenken

Recommended Posts

Noen andre her som har klart dette kunststykket? 

 

På tur ned fra fjellet hadde jeg tidenes tryning, hvor jeg landa med alle mine 85kg over rifla. Den lå Ann mot kikkertmontasje og tuppen på lyddemper. Vel nede prøveskjøt jeg, må nå skru helt til endestoppen på zeiss kikkerten. Har prøvd annen kikkert med montasje, likt der også... 

 

ikke går den like godt som før heller. Sikkert oppstått spenninger i løpet. 

 

Noen gode triks for å avdekke om løpet har blitt bøyd? Klarer ikke se noe med det blotte øyet.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er gjort, har kontrollert stokk, låskasse og montasje. Alt ser OK ut. Beddingen er også like fin. 

 

Howa mini action i grendel.  Kanskje prøve å legge løpet mot en glassplate, eller rettholt. Andre tjuvtriks? Problemet blir profilen.

Edited by ladebenken
Link to comment
Share on other sites

Sitat

På tur ned fra fjellet hadde jeg tidenes tryning, hvor jeg landa med alle mine 85kg over rifla. Den lå Ann mot kikkertmontasje og tuppen på lyddemper. Vel nede prøveskjøt jeg, må nå skru helt til endestoppen på zeiss kikkerten. Har prøvd annen kikkert med montasje, likt der også...

Har gjort det trikset i større eller mindre grad 2-3 ganger. Alle gangene ble problemet løst med å bytte lyddemper. Den ene gangen tok faktisk kula synlig borti lyddemperen ved skyting etter tryninga - treffpunkt var et par meter til sides på 100m.

 

K

Edited by M67
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...