Jump to content

Volquartsen 17hmr halvauto


Bullmastiffen

Recommended Posts

Du må helt tilbake til 2004.

Sitat

Halvautomatiske rifler som første gang var lovlig ervervet før 6. mai 2004 og som kunne lovlig benyttes til jakt er godkjent for erverv, eie og besittelse til jakt, jf. våpenforskriften § 7 annet ledd.

 

Halvauto i 22 LR solgt i Norge før forskriften tredde i kraft, kan erverves

 

Sitat

Halvautomatiske rifler i kaliber .22 long rifle som oppfyller kravene til minimum totallengde og løpslengde etter våpenforskriften § 2 første ledd er godkjent for erverv, eie og besittelse til jakt, jf. våpenforskriften § 7 annet ledd, dersom skytevåpenet har vært lovlig omsatt før ikrafttredelse av denne forskriften.

 

Sitat

Forskriften trer i kraft 15. oktober 2011, med unntak av § 4 til § 8 som trer i kraft 12. mars 2012.

 

Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, Cardinal skrev:

Lovlig så fort Brownells sender ett par til POD/Kripos og får dem godkjent... Når de står i forskriften kan du evt handle.

 

Inntil da, nei.

var det jeg mente også....
Får ta en tlf og høre i morgen, det er vel også slik at en lik låskasse med nytt navn IKKE er godkjent selvom identisk har blitt solgt under annet navn tidliger? (typ AR7 ?!)

Link to comment
Share on other sites

13 minutter siden, Bullmastiffen skrev:

MAS-36 ikke dum den, men skulle hatt en i 17hmr da....
og skeptisk til det firmaet etter litt skriverier på fjøsboka gitt...

Får den i 17HMR også ;) Børselars selger de. Litt bedre rykte han :D 

Link to comment
Share on other sites

Var å handlet en Walther 22 rifle der, og enig med deg. Utmerket service å få der. Blir litt langt for meg å handle mye der. Men handler en del hos Aspelies Våpen og Våpensmia som er lokale her. Det er en J&F avdeling her men liker ikke J&F :P Nå fikk vi jo XXL her, men etter turen i dag, så syns jeg de har for lite til at de blir brukt til annet enn krisehandel ;)

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Mas-36 said:

Skeptisk til alt som er halvauto jeg.Er nok ikke lenge før selv 22lr blir forbudt om det finnes større enn 10 skudds magasiner å få :( 

 

Selv har jeg veldig lyst på denne rett trekkeren :D 

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=123029285

Ligger det i kortene? Har selv akkurat søkt på en Ruger 10/22, men det er jo veldig kjedelig å kjøpd noe slikt for så å måtte selge/gi den bort om noen år fordi de ikke blir lov å eie for hvermannsen.

Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, minim skrev:

Ligger det i kortene? Har selv akkurat søkt på en Ruger 10/22, men det er jo veldig kjedelig å kjøpd noe slikt for så å måtte selge/gi den bort om noen år fordi de ikke blir lov å eie for hvermannsen.

Når de rød/grønne kommer til makten nå, så skal vi nok se at det meste med automatiskfunksjon innen våpen blir forbudt. Vet jeg svartmaler litt, men når de går ut og vil forby macheter pga noen tullinger bruker de til noe de ikke skal brukes til i Oslo, så ser vi hvordan de tenker :( MEN jeg har jo nettopp søkt på en halvauto .22 rifle selv, så jeg tar det ikke så tungt ;) Men det er faktisk noe vi bør tenke på i disse dager.

Edited by Mas-36
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...