Jump to content

jaktradio


ah

Recommended Posts

hei, jeg må nå investere i min første jaktradio, trenger derfor litt info og erfaringer. Har vel egentlig bestemt meg for enten zodiac eller lafayette.

Ser det er noen tidligere tråder på dette, men lurer ikke på hvem som er best, da dette blir som å spørre en snekker hvilket verktøy merke som er best (alle mener det de bruker er det beste i verden). Begge er jo bra radioer. har sett på Zodiac Extreme BT, men finner lite info. Noen som har denne? hva syns dere? har også sett på Zodiac team pro og Lafayette smart Norgespakke. vil gjerne høre meninger om hva folk er fornøyd med, og hva dere ikke er like begeistret for.

 

 

takk for svar på forhånd :) 

Link to comment
Share on other sites

Ikke lenge siden det var en tråd om akkurat dette her. Min erfaring er at Icom og Zodiac fungerer meget bra og er holdbar over tid. Har hatt begge deler, Zodiac har blitt "backup-radio" for min del. Foretrekker Icom pga stort forhandlernettverk og lettere tilgang på tilbehør, som f.eks mic/øremusling og antenner. Jobbet inntil i fjor hos forhandler som solgte Icom, og var bl.a ansvarlig for å behandle reklamasjoner osv, og til tross for sannsynligvis et firesifret antall solgte Icom oppgjennom årene var det en eller to tilfeller av reklamasjoner der det faktisk var feil på utstyret. Til elektronisk utstyr å være mener jeg dette er ganske imponerende. 

 

Synes spesielt den Compact-versjonen som kom for et par år siden var veldig hendig og fin, mye radio i en liten pakke (riktignok like liten pakke som mange konkurrenter har hatt i flere år...)

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Har ingen erfaring med de to du vurderer, men litt generelt vil jeg anbefale deg å tenke gjennom hva du trenger. Selv klarer jeg meg fint uten alle slags ekstra funksjoner som blåtann osv. Du bør og prøve de i butikk med hansker på

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg en Icom med bt for to år siden fordi jeg var lei av knepp og støy fra hundehalsbånd på v-comen jeg hadde.

Icomen har uten tvil en meget bra radio. Milevis over v-com.

Og bluetooth er veldig behagelig, bare stapp radioen i sekkelomma og dra bt-dongla på øret.

Ingen ledning som kan tulle seg inn i geværstropp og hundepeiler. Mye enklere å ta av og på jakka feks.

 

Det skal sies at jeg klarte å rote bort dongla (hær hjemme etter jakta) for to år siden og så klarte jeg ikke få tak i ny til jakta i fjor.

Da var bt-dongla meget dypt savnet

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei, jeg skal også fornye jaktradio. Jeg hører at det nå begynner å bli aktuelt med digitale radioer, og de skal også være mye bedre på støy og rekkevidde. Jeg har derfor blitt anbefalt å gå for en radio som er både analog og digital. Jeg ser Zodiak for eksempel ikke støtter dette, men at icom gjør det. Skal man kjøpe radio nå så er det jo dumt å ikke kunne snakke med resten av jaktlaget om få år. 

 

Noen som vet mer om dette?

 

Tor Håkon Jackson Inderberg 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...