Jump to content

bygge enkelskudd 450NE


Ole_Netland

Recommended Posts

sakens bakgrund her er at jeg har litt for lenge gått og siklet på et våpen i ett NE kaliber, og da må det nesten bli 450NE grunnet tilgang på kuler...

 

 

spørsmålet er da, hvor stygg er en 450 NE med låsekassa? trykk?

 

tanken som har slått meg de siste dagene er å få tak i en enkelsudd hagle og få en kompetent børsemaker til å sette inn ett 458 løp som kamres til 450NE. hva vil en hagle låsekasse synes om det? klart en dobling ville vært enda mer morro men da dobles prisen og jobben med å få samlinger 10 dobles, derfor faller tanken på en enkelskudd, den burde jo da være fin å ha med i skogen som en suplement til pumpehagla, hehe....

 

lar dette seg gjennomføre? eller er trykket for høyt?

Link to comment
Share on other sites

det var det jeg fryktet ja.... hadde og en runde i QL og fant samme tall, men viste ikkehvordan det ble i forhold til haglelåser....

 

ruger nr1 er helt klart ett alternativ men da i en helt annen priskalsse, hehe... skal jeg legge 10 laken i en slik rifle så tror jeg heller jeg hadde valgt andre ting forran det, feks opp litt til og fått en sauer til.

Link to comment
Share on other sites

Du har jo jogså .450 No.2 NE, som har en vesentlig lavere trykkstandard takket være et monster av en hylse. Tilgangen på hylser er riktignok dårligere enn for .450 NE.

 

Men så var det dette med "backthrust" da. Det er vel noen her som er kompetente til å foreta noen beregninger, skulle jeg tro?

Link to comment
Share on other sites

Ole,

 

Mullins (eks. Zaitsev) har jo en slik, 450NE 3" tror jeg, på en Ruger #1. Søk på forumet så er det nok bilder av den. den var også på Konsmo flere ggr. i vår.

Den er en fryd å skyte med.

 

 

K

 

 

jeg vet, har vært ute på øya og kikket på rugeren hans ett par ganger... det gir meg ikke mindre lyst på en slik, hehe... det som vel hele koker ned til her er kostnad VS bruk.... ser og der ligger en ruger i 416 til 11k med ladeutstyr på finn...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...