Jump to content

Drag bag / shooters mat, hva er bra?


jimmyp0p

Recommended Posts

Heisann,

 

Er på utkikk etter en dragbag eller shootersmat/dragbag til å ha rifla i på tur, både til banen og til diverse jakt.

 

Har nå lett rundt på nettet til øyet blir stort og vått, men kan ikke si at jeg har blitt mye klokere. Fant på sluttstykket en dragbag som virket veldig bra, som kunne bestilles fra tsjekkia. Men synes at prisen ble litt drøy, da den krøp godt innpå 3000kr ferdig levert.

 

Av andre har jeg funnet tac-ops sin, som ifølge noen på diverse amerikanske forum er den beste.

Videre finnes Galati, Eagle og blackhawk. Practac har Galati shooters mat ihvertfall.

 

Er det noen med handson erfaring fra noen av disse eller andre som kan komme med en anbefaling?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i hvertfall veldig fornøyd med Galati, funker utmerket. Har brukt den på langhold, til bane og på jakt.

 

Dagfinn

 

Spør litt mer jeg da;

- Er det den som heter shooters mat du har?

- Går den å bære på ryggen? Er den komfortabel å bære på ryggen?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Jeg har Galati, og den slår inn i leggene når jeg bærer den på ryggen. Fryktelig irriterende. Mulig det går an å modde bærereimene noe, men har til nå ikke prøvd dette.

 

 

Nå har det kommet en lengre versjon av denne matten. Fikk sett på en sist langholdshelg på Hengsvann. Eieren (husker ikke helt hvem det var. Mulig det var Streken her inne) tok den på ryggen. Problemet er tydeligvis løst med denne matten. Den tok ikke i leggene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Eagle sin. Utrolig kvalitet og praktisk design. Jeg drar som oftest med meg flere børser, så har stort sett blitt brukt som skytematte. Jeg har flere bagger fra Eagle også, det er dyrt men er bra saker. Kan sikkert rote frem none bilder av matta i bruk om det er behov for det.

Link to comment
Share on other sites

Har Eagle Drag Bag og er veldig fornøyd med kvaliteten i denne (Norrøna har endel å lære... :wink: ) Faktisk var jeg så fornøyd at jeg kjøpte 2. Bæresystemet er veldig bra synes jeg, men den egner seg ikke som skytematte. Det eneste jeg vil kritisere er at den er lovlig kort for TRG-22'en og en 42 med rekylbrems vil ikke ha plass, og at bærehåndtaket er litt for langt bak slik at tyngdepunktet ligger fort litt fremme. Tenker Tac-Ops har løst begge disse tingene :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...