Jump to content

sako75 nødhjelp - stokk


Langlo

Recommended Posts

Stokken til min kjære sako 75 døde da et foræderisk remfeste knakk (!) og sendt løpet steinhardt i bakken. Skjeftet er av tre (hunter) og har en tydelig knekk i pistolgrepet og ekkel vinkel...og jeg som hadde investert i hevet kolbekam og ELSKET den børsa - tre elg i år - ett rådyr - Alt tydet på at ekteskapet mellom meg og frk Sako var "made in heaven"...

 

Jeg går så inn på "finn" og "finn"-er identisk stokk til salgs for 4500 kr. Det er mulig at dette er en normal pris - men det FØLES ikke bra.

 

Ønske:

Jeg ønsker å snu denne ulykka til det bedre ved å få tips om en stokk som skal være bedre enn denn jeg hadde, kanskje jeg kan få tak i en stokk som ikke krever heving av kolbekammen?, kanskje jeg kan få tak i en stokk som egner seg både til tiur på topp og elg i bunn? - Jeg er villig (nå, mer enn noen sinne) til å se på andre materialer enn tre. Laminat mm kan være aktuelt.

 

Om noen har stokker til sako75 som de vil anbefale - fordi de har "sett den på nettet" - eller fordi de allerede har en, så kom med forslag! Jeg orker ikke å se henne ligge der med brukket rygg.

 

Ps - Jeg vil ha stokk med nogenlunde normale farger og har en positiv erfaring med høye/strake stokker - og liker godt at de har en viss tyngde.

 

 

Takk!

Link to comment
Share on other sites

sjekk www.mcmfamily.com

-specials-stocks-sako

 

Då finn du denne:

S75-IV - R/H - SAKO 75-IV - REGULAR BC

Denne er bygd på originalstokken. Pris??

(385usd+75usd i frakt) x dollarkurs x 1,25mva + 200kr i tollbehandlingsgebyr.

 

McMillan har og Varmintutgåva på lager iblant. Merk at den har varmint løpskanal.

 

Å gje 3-5000,- for ein brukt, original stokk er heilt vanvittig spør du meg. Ein McMillan kostar ikkje meir, samtidig som den går langt utanpå einkvar originalstokk!

Link to comment
Share on other sites

Ser de er foereslått å lime skjefte ditt. Vell vell det kan gå, men eg er vidlkeholds ansvarlig på en plass som har samme navn som din nic å eg trur att det kan bil so som so med å lime.

 

Viss eg skulle få gi ett råd her oppe ifrå så er det kkc og kun de det er kryss laminert bjørk av god kvalitet med regulerbar kin støtte.har faktislk litt erfaring med slikt å synest det er gode greier. prisen er ikkje av dei minste men du får det du betaler for.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe problem å lime sammens en knekt riflestokk. Det er bare å felle inn litt hardved i bruddet og lime dette sammens. Dette blir hel ved og tåler mye juling. (laminere det samens)

 

Har brukt KKC sin stokk på lakelanderen i år som hundeførerrifle. Dette går utmerket, men jeg har festet reimfestet i pistolgrepet og bærer med løpet ned.Fordelen:

Kolben kommer på høyde av Hode ogløpet bæres godt over bakken

Man unngår skitt i løpet.

Balansen blir utrolig bra og henger utrolig godt på skulderen.

Link to comment
Share on other sites

Å lime sammen en knekt stokk trenger nødvendigvis ikke bli " so som so"......

 

Det hele er avhengig av en del faktorer, samt en smule kunnskap og erfaring. For å illustrere dette en smule legger jeg ved noen bilder. Denne Winchesterstokken kom i to deler. Bruddet er i magasinområdet mellom rekylboltene. Prøv å finne bruddet....

 

sita_020.jpg

 

sita_019.jpg

 

sita_022.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...