Jump to content

OMPLASSERING AV HUND


340wby

Recommended Posts

Hei

Jeg har en 8 år gammel strihåret dachs som jeg desverre ikke kan ha lenger, pga av endringer i jobb situasjon. Jeg har fått høre mange meninger om hva jeg bør gjøre b.l.a avliving, det er noe jeg sliter med å gjøre i og med hunden fortsatt er frisk og rask. Hva ville dere gjort er omplassering ett alternativ mon tro, han er en veldig snill hund som er vant med barn. Som jakthund fungerer han greit man jager sjelden over 1 time å han foretrekker rådyr.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tips - legg inn en annonse her på kameret. Koster ingenting, og jeg er sikker på at du får interesse fra jegere. HAdde du bodd nærmere, hadde jeg ville sett på ham umiddelbart.

 

Det kan da ikke være så brutalt langt å kjøre. Hvis du får deg en god rådyrjager de neste 8-10-12 år.

Jeg fløy fra Kirkenes til Oslo. Leide bil og kjørte 80 mil tur-retur Borlange (nærheten av Falund) i Sverige for å hente en Østlaika.

Pinsehelga i år var jeg med en kompis i Kuhmo i sørfinland og hentet en Russisk Europeisk Laika.

Da kjørte vi totalt 1900km eller skal jeg si 190 mil.

 

Stikk den.

Link to comment
Share on other sites

Det kan da ikke være så brutalt langt å kjøre. Hvis du får deg en god rådyrjager de neste 8-10-12 år.

Hvor gammel blir egentlig en dachs? 20 år??

Trådstarter opplyser da vitterlig om at hunden er 8 år gammel... Vet ikke hva du forer pelsene dine med, men tviler på at den holder i 8-12 til.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

For to år siden tok jeg til meg en strihår som nå er 6år og har ikke angret en dag, så prøv alt for å få den omplasert, avlivning er siste utvei.

Har du ikke noen kjenninger søsken eller foreldre som hunden kan være hos mens du gjør din plikt som skattebetaler? da har du i det minste sjans til å hilse på å bruke hunden når du har fritt.

Er enig med Bukkebrøl om at hvis du må omplasere så legg ut annonse på kammeret eller finn.no og hør deg godt om med de som tar kontakt før du bestemmer deg om hvem som får overta gutten

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...