Jump to content

CZ 75 SP-01 PHANTOM


Beowulf

Recommended Posts

Personlig liker jeg Shadow bedre.

Ser ingen fordeler på Phantom ifht. Shadow.

Ramma er av plast, noe som heller mot Glock og altfor lette pistoler.

Men igjen, dette er min oppfatning.

 

Vil tro dette våpenet er konstruert og tiltenkt politi/militær, ikke konkurranse skyttere.

Da med tanke på at pistolen har faste sikter, tennnål sikring, nedspenn på hane (decocking lever), utskiftbar bakplate på grep, sikringsnor feste på bakre del av grep.

 

Hva skal våpenet brukes til?

Militærfelt? Grovfelt? Praktisk? eller bare måke av skudd?

Link to comment
Share on other sites

Tanken var militærfelt..

Sett på shadow`en hittil og fikk øye på Phantom i dag,..

Fint med slike tilbakemeldinger som jeg får her..

 

Har vurdert tanfo limited custom, men synes prisen på en phantom eller shadow er bedre.

Har hørt har cz-75 modellene har høy presisjon og er driftsikre..

 

Hilsen foreløpig amatør :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis valget står imellom Tanfo Limited og CZ SP-01 så er det mer enn prisen som må vurderes. Så vidt jeg vet har den Tanfoen hatt et litt frynsete rykte på seg i forhold til driftsikkerhet? Det kan jeg utale meg om bare på bakgrunn av hva jeg har lest på forumet her, men når det gjelder CZ`n så kan jeg gå god for at dette er en meget driftsikker pistol, har Shadow selv og er storfornøyd både med presisjon og kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Hvis valget står imellom Tanfo Limited og CZ SP-01 så er det mer enn prisen som må vurderes. Så vidt jeg vet har den Tanfoen hatt et litt frynsete rykte på seg i forhold til driftsikkerhet? Det kan jeg utale meg om bare på bakgrunn av hva jeg har lest på forumet her, men når det gjelder CZ`n så kan jeg gå god for at dette er en meget driftsikker pistol, har Shadow selv og er storfornøyd både med presisjon og kvalitet.

 

Langt fra alle som har den erfaringen...

 

Jeg har hatt flere Tanfoglioer i løpet av 25 år, enda ikke hatt en med funksjonsproblemer :D

 

Tror nok mye av de nevnte problemer kan tilskrives hjemmeladet ammo og generelt vedlikehold av våpenet :!:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg bruker selv CZ SP-01 Shadow og har vært veldig godt fornøyd.

Brukte tidligere Sig Sauer X-Five Allround til feltskyting.

Flott våpen det også, men passet meg ikke.

 

Har nå en nyinnkjøpt Tanfoglio Ltd. Custom GK i 9mm.

Er MEGET godt fornøyd med denne.

Godt grep, tykt godt bull-barrel, solid ramme, noe ujevnt avtrekk (som skal pusses på) og bred god mag.brønn.

Må reklamere litt for Tanfoglio.

Har tidligere hørt samme rykter om ustabil lading og dårlige deler, men er overrasket så langt over

"feelingen" og det oser kvalitet fra ende til annen. Det fine er også at CZ SP-01 og Tanfoglio delene passer om hverandre!! :)

 

Skulle jeg valgt for deg, og hatt pengene hadde jeg gått for Tanfoglio.

Hvis du ikke vil bruke 16000,- så blir du garantert også fornøyd med Shadow'en!

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her som har erfaring med hvordan CZ 75 SP-01 Phantom og Shadow takler forsvarets 9mm Skarp? (Da snakker jeg om den tradisjonelle MP ammo'n, ikke den nye miljø ammo'n).

pang pang pang pang pang pang pang pang pang pang pang.... osv :lol:

Cz tåler hard ammo bedre enkelte andre 9mil jern jeg kjenner til. Ryker noen varslere (aka: Sleidestopp) innimellom, men det er mer herk en farlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...