Jump to content

Hva er lovlig cal.22 på innendørsbaner?


Salmon

Recommended Posts

Som vel kjent av de fleste DFS skyttere som skyter med cal.22 på innendørsbaner rundt om i landet har DFS innført en begrensing på hastigheten på cal.22

Ref: Skytterboka kapittel 6.910 - Generelt

Det finnes ett uttall av merker å velge mellom og jeg lurer på om noen sitter på ei liste over cal.22 ammo som ligger under 330m/s?

Link to comment
Share on other sites

Mener og huske att jeg har lest en plass att 22 LR. har størst hastighet i ei 12" pipe. Har alderi prøvd og skyte en 22 rifle over kronograf (bare pistol). Kunne ha vært greit og sjekka ut så finner du sikkert den patronen som er optimal med tanke på max hastighet i din rifle og ikke ninst jamnhet. Da har du kommet litt på vei i allefall. Men hva som er lovelig 22 ammo på innendørs baner må nokk noen andere svare på.

Link to comment
Share on other sites

Må jo si at det er synd at slike pålegg kommer, og grunnen hørte jeg var at man fikk mye større slitasje på kulefang nå som mange har elektronikk. Rart at noen innen DFS ikke skjønte det med en gang når man gikk fra 5 blinker til 1 blink ;-) for slitasjen ble jo noen ganger større med en gang....vil tippe på 4 ??

 

Det er en del ammunisjon som ligger lavere enn 330m pr sek, men jeg tror nok at man bør teste den i sitt eget våpen. Er det som pistol varierer det relativt mye til tider også våpen imellom.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...