Jump to content

168 grs hpbt Partizan mach kuler.


jegern79

Recommended Posts

Veit ikkje om andre har denne erfaringen, men eg har fått tak i eit lite parti med 120 gr. Partizan kuler HPBT til 6.5x55.

I følge han som eg fekk dei av, så gjekk dei heilt rævva i hans rifle. Eg fekk et tips av ein annen om å sortere kulene etter hulspissen. Det er stor forskjell på hullet i kulene, så dette prøvde eg.

Eg lada berre opp 2 x 3 kuler, med slapp lading ( husker ikkje den i farten her. ) men dei 2 ladningene gav ok samling.

Husker ikkje eksakt samlinga på 100 meter, men iallefall betre enn 50 mm med vanlig anlegg.

Så at eg skal få grei samling utav dei kulene der, det trur eg. Men eg sorterer spissene i 3 forskjellige typer, alt etter opninga på hulspissen.

Det er kanskje et tips, veit ikkje om andre har denne erfaringa.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
58gr n160. grom ladning i 3006

 

 

 

Hvilken presisjon fikk du med denne ladningen RHINO?

Jeg har fått god presisjon (20 mm på 5 skudd) med 45,5 grs 140-krutt, dette er en veldig svak ladning..

Gikk tom for 140, og prøvde å kopiere hastigheten med 160 krutt, ble 50,5 grs. Men presisjonen uteble (60 mm).

Dette må da være sære kuler i forhold til kruttladning :roll: ?

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Jeg har fått god presisjon (20 mm på 5 skudd) med 45,5 grs 140-krutt, dette er en veldig svak ladning..

 

 

har akkurat fått meg en ny en i .308 og holder på å prøve meg litt fram med SMK 168 grn.

Har begynt med 37,3 grn n-140, er dette veldig lavt, er det bare å guffe på litt, jobbe seg opp fra 40grn kanskje? ser ut til å ha et langt stykke å gå hvis jeg skal prøve meg fram med 0,5 grn steg...

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat testen noen 120 grains Partizan kuler i 6,5x55. RA07 hylse, Federal 210 hette og 40 grain N140. Holdt greit inner-tieren på 100 meter skiva, skutt med reim.

 

Da jeg ladet merket jeg at det var mindre motstand når jeg satte Partizan kulene enn Sierra kulene. Målte diameteren på begge med mikrometer, og Partizan kulene hadde ca 1/100mm mindre diameter en alle de andre 6,5 kulene jeg hadde. Vekta varierte også med ca 1,5 grain.

 

Likevel brukbar til trening.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...