Jump to content

Heilpressing


Stihl Crazy

Recommended Posts

Det er ikke bra når halsen er for trang, da slipper ikke kulen jevnt fra skudd til skudd, og i verste fall sitter kulen så fast at du får for høyt trykk. Dersom du ikke finner årsaken bør du holde deg til moderate ladninger og ikke prøve på maks.

Link to comment
Share on other sites

Blir ikkje messingen hardare etter kvart som hylsene blir lada? Kan det vera det som har skjedd i mitt tilfelle? Er det ikkje derfor folk gløda hylsehalsa (ikkje at eg har tenkt å gjera da altstå) Hylsene er iverfall ikkje for lange, sjekka igjen etter necksizing.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På 24.4.2017 den 20.56, M67 skrev:

Jeg smører hylser som skal helpresses ved å hive dem i en handlepose og tømmer en skvett motorolje oppi, for så å riste ei stund, det funker bra. Grafittpulver er litt på kanten om en ikke har karbiddier, så nytter neppe til annet enn halspressing, og innvendig - de fleste ekspandere er vel karbid nå?

Merke "Imperial" har grafittpulver i keramiske kuler, kjempegreit til å dyppe hylsene i ved halspressing.

 

K

Et lite spm. Hvordan vasker du hylsene for å være sikker på at all motorolje er vekke? 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Limitededition37 skrev:

Et lite spm. Hvordan vasker du hylsene for å være sikker på at all motorolje er vekke? 

 

Motorolje og ting som skal seie 'pang' er ein dårleg kombinasjon, ja.  Enten har du eit h... arbeid med å pusse alle hylsene innvendig (og hettelommane) med Q-tips (BTDT), eller så kastar du dei oppi ein god, gammaldags tørr hylsetrommel etterpå.  Eller så skiftar du til sånn spray, som gir mykje mindre søl.  Fordelen med olje er at det beskyttar hylser og dier mot korrosjon. 

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, beaker skrev:

 

Motorolje og ting som skal seie 'pang' er ein dårleg kombinasjon, ja.  Enten har du eit h... arbeid med å pusse alle hylsene innvendig (og hettelommane) med Q-tips (BTDT), eller så kastar du dei oppi ein god, gammaldags tørr hylsetrommel etterpå.  Eller så skiftar du til sånn spray, som gir mykje mindre søl.  Fordelen med olje er at det beskyttar hylser og dier mot korrosjon. 

Jeg vasker dem i glovarmt Zalovann - det har aldri vært noe problem, og jeg forstår ikke hvorfor det skulle være det, det har aldri falt meg inn.

Full 10l bøtte med vann og litt Zalo, 4-500 hylser oppi, rører rundt med ei sleiv noen ganger, heller av vannet, og gjør samme operasjonen med rent glovarmt vann 2-3 ganger. Hylsene på langpanner og i stekeovnen på varmluft en times tid, på 110°C.

Man må da vaske av fettet uansett hva slags fett man bruker?

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...